Citat från: "mackan_450"Man bör ju först köpa en maskin :wink:I morrn Mackan,i morrn. Får hämta den vid halv 5 så då blire åka av,eller inte. Måste ju fixa till den så den går som den ska först, sen tänkte jag sätta på lite xtraljus i fronten oxå. Funkar det med ett par mindre lampor på 2* 55w utan att den behöver veckoladdning av en batteriladdare? Finns det tillräckligt med kräm i laddningen på CF eller lär man byta batteriet till nå bättre? Hur många watt finns det över till lulllull,nån som vet?Jag har klämt o kännt på Biltemas sportljuddämpare, det finns 2st som är samma/lika förutom den ena är i kolfiber look o den andra är i polerad "black chrome". Om man tar bort orginaldämparen, kanske även kröken om det behövs,annars inte, kan man anta att den blir lite rappare av bara denna åtgärd tilsammans med tumskruven ut + bort med klacken?Oj,det lät ju dumt,kröken ska inte bort utan bytas ut mot lämplig storlek för dämparen så klart. Om det funkar med org.krök vore det väl bra men montera på tex Biltemas dämpare ist. Så menade jag ju självklart Jag inbillar mig att det borde bli liiite mer botten i maskinen då,vad säger ni som meckat lite på dessa skapelser? Om det skulle bli bättre,vilka mustycken skulle man behöva för att kompensera luftflödesökningen? Räcker det med en nålhöjning eller måste/bör man testa olika storlekar oxå?Ni som är här o skriver med mig i tråden,ska ni till Hofors? Vore ju kuligt o träffa er
Man bör ju först köpa en maskin :wink:
1 sak föresten, min växelspak ligger åt väldigt hårt mot, .... hur ska jag förklara. När jag lagt i H så vill den ju fjädra åt höger, är ni med? Då vid vissa varvtal så börjar den vibrera mot kromprylen som den fjädrar emot, det låter apa ,verkligen. Ska jag ta av knoppen o lägga dit en gummislang runt växelpinnen eller kan man justera "trycket" på växelflraren? Ett gummi kanske nöts bort o så är jag tbx vid ljudet igen. Nån som hajjar vad jag menade nu?
Jag kan vincha fast nyckeln är ur, kan ni det? Vad gör man med med tändningslåsets läge 2? (p) står det tror jag. Off,On,P - motorn stannar o jag märker inte nån skillnad mot att stänga av den som vanligt?
1 sak föresten, min växelspak ligger åt väldigt hårt mot, .... hur ska jag förklara. När jag lagt i H så vill den ju fjädra åt höger, är ni med? Då vid vissa varvtal så börjar den vibrera mot kromprylen som den fjädrar emot, det låter apa ,verkligen.
Kommer du upp till Hofors i helgen Benny,vore ju kul att träffas.
Tjena!Jag funderar på att skaffa mig ett kit. men hur stor del behöver man vikterna. jag har nu org däck på men man vet ju inte det är ju snart dags att byta dom för dom börjar bli utslitna så då blir det nog 26". är det någon nackdel att ha vikterna på org däck. och varför byta vikter överhuvudtaget? Det var alltså en fråga, inte ett påstående. jag behöver inte byta rem för att jag byter kit va. jag har inte kollat remmen men ifall den inte är sliten tänkte jag på.Tack för alla underbara svar jag får