Citat från: "OutlawNissen"Händer det något med den där procomboxen? Tänkte beställa en, men blev avrådd att det skulle vara nå bluff.Inte mycket tydligen.He He He
Händer det något med den där procomboxen? Tänkte beställa en, men blev avrådd att det skulle vara nå bluff.
Citat från: "Saint"Citat från: "OutlawNissen"Händer det något med den där procomboxen? Tänkte beställa en, men blev avrådd att det skulle vara nå bluff.Inte mycket tydligen.He He Heför att komma på det klara med denna box..1: där finns rykten om motorer som krashat vet en , (men) det är inte säckert att det var boxens fel2: hade själv en procom box på min dinli körde över 250 mil med den inga problem .. och nej det var ingen lugn körning sånt sysslar inte jag med 3; köp inget som heter magic box lr liknande .. det är då ni blir lurade
Gammal tråd som kan må gott av att lyftas Min nyinköpta 450 SS toppar 130kmh enligt mätaren. 90kmh verkade i stort stämma innan när jag låg efter en bilkö.Nu är det så att jag köpte min beg på firma och den ska vara drevad bak (och fram). Så min fråga är om det går att justera hastighetsmätaren så den stämmer med drevningen bak. För om man drevar bak så ska väl det göra så mätaren inte stämmer egentligen? Men sen läste jag nån annan tråd där det verkade som att några hade justerat sina mätare efter att ha drevat eller bytt omkrets på sina hjul. Så min mätare kanske är kalibrerad isåfall men nån som är insatt får gärna ge mer info i ämnet.Ett tips montera och kalibrera in en cykeldator, det är enkelt och visar exakt km/hMvh Joe
Gammal tråd som kan må gott av att lyftas Min nyinköpta 450 SS toppar 130kmh enligt mätaren. 90kmh verkade i stort stämma innan när jag låg efter en bilkö.Nu är det så att jag köpte min beg på firma och den ska vara drevad bak (och fram). Så min fråga är om det går att justera hastighetsmätaren så den stämmer med drevningen bak. För om man drevar bak så ska väl det göra så mätaren inte stämmer egentligen? Men sen läste jag nån annan tråd där det verkade som att några hade justerat sina mätare efter att ha drevat eller bytt omkrets på sina hjul. Så min mätare kanske är kalibrerad isåfall men nån som är insatt får gärna ge mer info i ämnet.Mvh Joe
Radie?Den räknar ju varv per tidsenhet... och med annan hjuldimension blir ju sträckan olika på varje varv.Eventuell drevning borde väl knappast ha med saken att göra.