Jag gjorde rörligt drag dels för terrängen dels för att om det någongång skulle tippa så skadar jag inte kulan på hojen.Fabrikstillverkade vagnar har såvitt jag vet rörligt drag.Ja lasta kan du nog utan problem,men kom ihåg att ta det försiktigt i börjanom du är ovan.Vagnar som är tungt lastade kan skjuta på ganska rejält,och fyrhjulingarna väger oftast mycket mindre än lasset..Min "lille"väger tom 100kg och kan lasta ca 1kub,va det väger vet jag intemen det trycker på ganska ordentligt i utförsbackarnaHar en linhai och drar med den väger 280kg +mej...ca 380 tot. :? Men tänker man först så funkar det bra /olish
Ja,då vet du vad det handlar om.Lycka till med bygget, kanske man får se bilder när det är klart..En ide jag jag funderat på att göra för lastning av tyngre stockar är nåt liknande LMT vedfyran , kolla på http://www.lmtvagnen.se/2.html/olish
Min lösning2 rörstumpar. en med 50 mm ytterdiameter och en med 51-52 mm innerdiameter.Skär två ringar av dt grövre röret. Svetsa fast den ena ringen på det tunnare röret i ena ändan. Stick igenom det tunna röret. Svetsa fast den andra ringen. Montera handsken på det tunna röret. Vipps en rörlig koppling. Bonuspoäng för 2 smörjnipplar på det grövre röret. Monteras sedan på valfritt sätt på vagnen[/quoMjo får bli något sånt... Har redan testat det