Plus att variatorn läcker som ett såll och att vissa har värmeproblem och att det klonkar i några bussningar i bak mm, alla fabrikat har problem med något så det är bara välja vilka problem man ska köpa Jag kommer säkert hitta problem på kawa snart också
Citat från: "DanneR33"Plus att variatorn läcker som ett såll och att vissa har värmeproblem och att det klonkar i några bussningar i bak mm, alla fabrikat har problem med något så det är bara välja vilka problem man ska köpa Jag kommer säkert hitta problem på kawa snart också Ja det gör du garanterat om du dränker den upp till styret i lera regelbundet utan snorkelkit och riktig rengöring efteråt vilket är felkällan till åtminstone 2 av de 3 saker du beskriver här ovanför. Men man bestämmer ju själv hur man använder sin ATV. Lite som att klaga på en båts sjöegenskaper när man försökt köra på land..
can am driver på alla fyra om alla hjul driver lika,eller dom två främre,men om det ena hjulet tappar,slirar,så går kraften över till det hjulet som har grepp..
Hej!Nån mer än ja som har problem med att fyrhjulsdriften kopplas in i bland trots att den inte är påslagen med reglaget?Va ute för första gången på snö i går med min maskin Men märkte rätt snabt att framhjulen började driva även fast dom var frånkopplade...Mvh/ Palm
Det är ett garantijobb som ska göras,det är ett standardfel på dom
Jo det är det ju iofs...Men han mena på att "om man ska va petig" så står det i manualen att man inte ska spinna med bakhjulen, för då är det lätt att detta händer :? Så enligt dom så ska man inte köra med bakhjulsdriften när man sladdar runt i snön/på halt väglag...Men då kan man ju undra vad i hela friden man ska kunna välja mellan de två lägena för...?Då hade det ju räckt med att bara ha fyrhjulsdriften som alternativ. För den funkar ju som bakhjulsdrift ända tills det börjar spinna..........Vad har ni andra fått för info om vad som gäller om detta av era återförsälgare? Tror ju inte dom skulle få sälja så många Polarisar om dom talade om att man inte kan använda bakhjulen till att spinna loss mä, utan att den dår sönder. SUCKMvh/ Palm
Can-am har FÖRBANNAT gott ljud, mycke vrid och hästar men systemet på deras 4wd är uruselt om man jämför med t.ex polaris (enligt mig själv) så däför skulle jag inte vilja ha en can-am
vad jag har läst på dom usa sidorna, så kommer både articat & polaris att försvinna snart, dom säljer knappt något längre,inom atv & snöskotrar, dom är för dåliga helt enkelt