Citat från: "Palm"I värsta tänkbara senario så skulle det väl va så att man spinner med bakhjulen i 130/kmh medans framhjulen står stilla, när plötsligt framhjulen kopplas in... 8O :roll: Tror inte att det skulle va så jättenyttigt för framaxeln.Sen är det rätt obehagligt om inte annat när framhjulen plötsligt börjar dra mitt i ett uppställ på blöt asfalt... Har inte hänt nån olycka än, men det känns väldigt obehagligt när man inte är berädd på det. Är även rätt obehagligt på halt underlag måste ja säga. Maskinen bär ju som sagt av i en annan riktning än vad som var tänkt och dessutom så plaserar man ju tyngdpunkten på fel ställe... Så nog kan det hända en olycka allt pga detta felet, men då måste man no köra lite på gränsen isåfall. Men det är det väl ingen som gör här va :roll: :wink: /Palm Min Polaris gör inte 130 så det är ingen fara för mig, speciellt inte samtidigt som framhjulen står still Jag verkar vara den enda här som har en fyrhjuling som går dit framhjulen pekar. Så länge den går dit framhjulen pekar så förstår jag inte hur den plötsligt skulle kunna gå åt ett annat håll så att man blir överraskad... Hur menar ni? När jag kör på ställ så är det bakhjulen som inte går i färdriktningen och framhjulen jag styr med... det enda som händer i en sådan situation när framhjulen börjar driva är att fyrhjulingen rätar upp sig... Ni får gärna förklara för mig för jag ser inte det otäcka i ett sådant scenario. Det som hade varit äckligt är in en situation då du har en framhjulsdriven maskin och den i en kurva plötsligt får drivning på bakhjulen och börjar understyra kraftigt.... Men så vitt jag har förstått är inte det ett problem :wink:
I värsta tänkbara senario så skulle det väl va så att man spinner med bakhjulen i 130/kmh medans framhjulen står stilla, när plötsligt framhjulen kopplas in... 8O :roll: Tror inte att det skulle va så jättenyttigt för framaxeln.Sen är det rätt obehagligt om inte annat när framhjulen plötsligt börjar dra mitt i ett uppställ på blöt asfalt... Har inte hänt nån olycka än, men det känns väldigt obehagligt när man inte är berädd på det. Är även rätt obehagligt på halt underlag måste ja säga. Maskinen bär ju som sagt av i en annan riktning än vad som var tänkt och dessutom så plaserar man ju tyngdpunkten på fel ställe... Så nog kan det hända en olycka allt pga detta felet, men då måste man no köra lite på gränsen isåfall. Men det är det väl ingen som gör här va :roll: :wink: /Palm
det är bara och bjuda, neerå men va fan om du tycker det är ett sånt störande fel så får dom tamejfan fixa det inne på hans, annars e de bara o reklamera och handla nått annat
När fyrhjulsdriften slår i mitt i en kurva så driver den åt det hållet du har framhjulen och det kan bli rakt ner i diket....Skillnaden mellan 2 och 4-hjulsdrift är väldigt stor och det driver på bra mycket mer frammåt med 4-hjulsdriftdärmed inte sagt att det alltid går åt helvete men risken finns och jag slipper gärna den risken...
Hmmm, nu blir man osäker på om det blir kawa eller polaris igen :S gillar inte småfel, värsta som finns
Citat från: "Fill333"Hmmm, nu blir man osäker på om det blir kawa eller polaris igen :S gillar inte småfel, värsta som finns Jag valde mellan Polaris och Can-Am. Det som talade för Polarisen då var den fina fyrhjulsdriften. Som det ser ut här valde man rätt grejer för en gångs skull. Min har gått ca 65 mil utan ett enda fel!Det låter ju helt sjukt att man inte ska kunna sladda med enbart bakhjulsdriften inkopplad. Kollar ni trådarna i Can-Am forumet är det enda "småfelet" att blinkerslampan i displayen inte lyser för en del vid leveransen. Hoppas ni får ordning på grejorna iallafall.