Jag tycker inte det låter så otäckt att den skulle gå från hjulspinn på bakdäcken till fyrhjulsdrift. Vi snackar inte om en fyrhjulsdriven Lamborgini Murcielago som plötsligt får fäste med alla fyra hjulen på torr asfalt med 580 Hk (inte ens det är speciellt otäckt), vi snackar om en ATV med närmare 40 Hk på något löst underlag. Det enda som kan hända borde ju vara lite oljud i värsta fall, men jag är tveksam till om ens något sådant skulle ske. Hela fyrhjulsdriften är ju konstruerad för att "plötsligt" gripa in vid hjulspinn så det känns längsökt att något haveri är att tala om. Tråkigt att felet uppträder dock, jag hoppas bara jag slipper det och att ni som haft problemet också slipper det efter garantireparationen
Du har säkert rätt. Jag fick bara en bild i huvudet av att man, med snedställda framhjul, står och spinner med bakhjulen när plötsligt framhjulen får liv och drar ekipaget åt sidan och kastar av föraren. Men det var kanske lite mycket fantasi?! Jag har ju faktiskt inte köpt mig en hjuling än. Kanske blir jag författare istället och skriver berättelsen om "The ATV horror night" :twisted: Buhuuu! Hehe
I värsta tänkbara senario så skulle det väl va så att man spinner med bakhjulen i 130/kmh medans framhjulen står stilla, när plötsligt framhjulen kopplas in... 8O :roll: Tror inte att det skulle va så jättenyttigt för framaxeln.Sen är det rätt obehagligt om inte annat när framhjulen plötsligt börjar dra mitt i ett uppställ på blöt asfalt... Har inte hänt nån olycka än, men det känns väldigt obehagligt när man inte är berädd på det. Är även rätt obehagligt på halt underlag måste ja säga. Maskinen bär ju som sagt av i en annan riktning än vad som var tänkt och dessutom så plaserar man ju tyngdpunkten på fel ställe... Så nog kan det hända en olycka allt pga detta felet, men då måste man no köra lite på gränsen isåfall. Men det är det väl ingen som gör här va :roll: :wink: /Palm
Gör inte Polarisen 130 !!!!! :? //L
Vore intressant att få veta vad det gör på garanti reparationen. Om de bara fixar problemet eller byter några delar till något annat som skall förhindra att det händer igen. För om de byter delar skulle jag (om jag vore polaris ägare) nog gärna se att de byter dessa delar på maskinen INNAN det händer något eller att alla garantier upphör.Kanske palm kan kolla lite försiktigt om det byter delar till något "bättre" för att förhindra att detta problem återkommer. Sedna kan han lägga ut svaret här så alla ni andra kan be polaris att även fixa de maskiner som ännu inte fått detta problem.