anggående hasplåtarna så har du nog fått plåtar till -07 och ner.det som skiljer dessa kit är den i fram säger dom som vet Så på din återförsälgare och säg att du har fått fel.
Hmmm... Jag vet inte i detalj hur avancerad EFI nya BF750 har men oftast så är det en "dum" insprutning på ATVer, så nedan info borde inte ha med saken att göra, men i alla fall...Bilar har ofta "avancerad" insprutning med fler sensorer och EFI modulen lär sig motorn efter hand och kommer ihåg detta i ett minne.Om du låter en bil med avancerad insprutning stå strömlös några timmar så kan EFI modulen glömma finjusteringarna.Detta kan innebära att den går lite sämre några mil innan den lärt upp sig igen.
Vanligaste problemet med EFI motorer är kontaktklapp vid sensorerna, men detta brukar tända EFI-error lampan. Näst vanligaste är MAF-sensorn (mäter luftvolymen som passerar in i motorn), som leder till lägre effekt och ryckig gång. Har du fått in vatten i luftburken som kan påverka MAF sensorn? Det finns även ett "nödprogram" i EFI systemet (limp back/limp home) som gör att sensorerna ej används utan en stardard inspruktningkurva baserad endast på gasreglaget används, detta skulle kunna ge de symptom som du beskriver med maxhastighet runt 40...Dick tänder detta garanterat EFI-error lampan.
Ok, eftersom det inte lyser någon EFI lampa så får man väl anta att alla sensorerna skickar rimliga värden.Förslag:- Tjuvluft insug?- Bränslepumpstrul?- Skräp i bränslet?- Bråkig MAP sensor? (<- Detta är inte helt ovanligt...)Jag skulle låta maskinen torka i varm garage över natten och kolla igen imorgon. Om den inte är ok då så skulle jag nog besökt min ÅF med den...