Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: KVF 750 Insprut går orent  (läst 4160 gånger)

Utloggad Durka

KVF 750 Insprut går orent
« skrivet: 24 november 2007 kl. 16:58:11 »
Hej!!

Har en Kawasaki KVF750 insprut som jag i dagarna monterade en Warn RT25 på och bröt då strömen under några minuter.

Och idag när jag var ute och körde lite så märkte jag att den misstände och bluddrade och gick allmänt illa på dom lite högre varvtalen. Och ville järna dö när man "dutt" gasade i skogen.

Undrar om det kan va att man nollat databoxen?
Eller har det kommit fukt någon stans då jag passade på att tvätta när jag monterade Winchen.


Någon som varit med om liknade???

Och är det någon som monterat hasplåtar på sin 750i?? Köpte ett kit och alla utan den som sitter fram passar. Kawasaki orginal så det borde ju passa tycker man.

MVH/ Durka

Utloggad DanneR33

KVF 750 Insprut går orent
« Svar #1 skrivet: 24 november 2007 kl. 17:40:37 »
anggående hasplåtarna så har du nog fått plåtar till -07 och ner.
det som skiljer dessa kit är den i fram säger dom som vet :D
Så på din återförsälgare och säg att du har fått fel.
PHOTO4FUN.se
info@photo4fun.se
Skriver i dagsläget för ATV&Quad
Kör: 2008 BruteForce camo med massa roligt på

Utloggad Durka

KVF 750 Insprut går orent
« Svar #2 skrivet: 24 november 2007 kl. 18:00:11 »
Citat från: "DanneR33"
anggående hasplåtarna så har du nog fått plåtar till -07 och ner.
det som skiljer dessa kit är den i fram säger dom som vet :D
Så på din återförsälgare och säg att du har fått fel.



Mmm det kan nog stämma... Det går att få dit plåten men då måste man fimpa fästerna till "kofångarn fram" och man ska inte behöva ta fram vinkelslipen för att få dit orginal tillbehör.


Men det är ett mindre problem... Stora problemet är att den inte går som den ska :?

Utloggad QL

KVF 750 Insprut går orent
« Svar #3 skrivet: 24 november 2007 kl. 18:37:37 »
Hmmm... Jag vet inte i detalj hur avancerad EFI nya BF750 har men oftast så är det en "dum" insprutning på ATVer, så nedan info borde inte ha med saken att göra, men i alla fall...

Bilar har ofta "avancerad" insprutning med fler sensorer och EFI modulen lär sig motorn efter hand och kommer ihåg detta i ett minne.
Om du låter en bil med avancerad insprutning stå strömlös några timmar så kan EFI modulen glömma finjusteringarna.
Detta kan innebära att den går lite sämre några mil innan den lärt upp sig igen.
GB Blade 425 4x4
SYM TrackRunner 200 2x4

Tidigare ATV innehav:
Suzuki KingQuad 700
Linhai Allroad 300
Lifan 250 kopia

Utloggad Durka

KVF 750 Insprut går orent
« Svar #4 skrivet: 24 november 2007 kl. 18:48:23 »
Citat från: "QL"
Hmmm... Jag vet inte i detalj hur avancerad EFI nya BF750 har men oftast så är det en "dum" insprutning på ATVer, så nedan info borde inte ha med saken att göra, men i alla fall...

Bilar har ofta "avancerad" insprutning med fler sensorer och EFI modulen lär sig motorn efter hand och kommer ihåg detta i ett minne.
Om du låter en bil med avancerad insprutning stå strömlös några timmar så kan EFI modulen glömma finjusteringarna.
Detta kan innebära att den går lite sämre några mil innan den lärt upp sig igen.



Ska testa att gen några mil.... Har vell kört 3-4km ganska fort på väg. Och det har redan gjort resultat. Första gången jag skulle dra fullt så gick den typ inte fortare än 40.

Annars kanske Power Comander är ett förslag  :twisted:

Utloggad QL

KVF 750 Insprut går orent
« Svar #5 skrivet: 24 november 2007 kl. 18:59:38 »
Vanligaste problemet med EFI motorer är kontaktklapp vid sensorerna, men detta brukar tända EFI-error lampan.
Näst vanligaste är MAF-sensorn (mäter luftvolymen som passerar in i motorn), som leder till lägre effekt och ryckig gång.

Har du fått in vatten i luftburken som kan påverka MAF sensorn?

Det finns även ett "nödprogram" i EFI systemet (limp back/limp home) som gör att sensorerna ej används utan en stardard inspruktningkurva baserad endast på gasreglaget används, detta skulle kunna ge de symptom som du beskriver med maxhastighet runt 40...
Dick tänder detta garanterat EFI-error lampan.
GB Blade 425 4x4
SYM TrackRunner 200 2x4

Tidigare ATV innehav:
Suzuki KingQuad 700
Linhai Allroad 300
Lifan 250 kopia

Utloggad Durka

KVF 750 Insprut går orent
« Svar #6 skrivet: 24 november 2007 kl. 19:54:48 »
Citat från: "QL"
Vanligaste problemet med EFI motorer är kontaktklapp vid sensorerna, men detta brukar tända EFI-error lampan.
Näst vanligaste är MAF-sensorn (mäter luftvolymen som passerar in i motorn), som leder till lägre effekt och ryckig gång.

Har du fått in vatten i luftburken som kan påverka MAF sensorn?

Det finns även ett "nödprogram" i EFI systemet (limp back/limp home) som gör att sensorerna ej används utan en stardard inspruktningkurva baserad endast på gasreglaget används, detta skulle kunna ge de symptom som du beskriver med maxhastighet runt 40...
Dick tänder detta garanterat EFI-error lampan.


Har varit ute och kört nu... Och den går inte bättre för det, Snarare sämre och sämre.... Och det du säger kan nog stämma för passade på att tvätta när jag monterade Winchen för fick plocka bort några kåpor.
Men ingen lampa lyser eller blinkar i instrumentpanelen. Och är inte vatten i luftburken (har kollat)

(Men vart sitter dessa sensorer och hur ser dom ut?? Har du möjlighet till att ta en bild och ringa in?? Är ganska okunnig ÄN på nyare ATV. Men man lär sig något nytt varje gång man skruvar:D

MVH/ Mathis

Utloggad QL

KVF 750 Insprut går orent
« Svar #7 skrivet: 24 november 2007 kl. 21:02:37 »
Ok, eftersom det inte lyser någon EFI lampa så får man väl anta att alla sensorerna skickar rimliga värden.
Förslag:
- Tjuvluft insug?
- Bränslepumpstrul?
- Skräp i bränslet?
- Bråkig MAP sensor? (<- Detta är inte helt ovanligt...)

Jag skulle låta maskinen torka i varm garage över natten och kolla igen imorgon. Om den inte är ok då så skulle jag nog besökt min ÅF med den...
GB Blade 425 4x4
SYM TrackRunner 200 2x4

Tidigare ATV innehav:
Suzuki KingQuad 700
Linhai Allroad 300
Lifan 250 kopia

Utloggad Durka

KVF 750 Insprut går orent
« Svar #8 skrivet: 24 november 2007 kl. 22:21:08 »
Citat från: "QL"
Ok, eftersom det inte lyser någon EFI lampa så får man väl anta att alla sensorerna skickar rimliga värden.
Förslag:
- Tjuvluft insug?
- Bränslepumpstrul?
- Skräp i bränslet?
- Bråkig MAP sensor? (<- Detta är inte helt ovanligt...)

Jag skulle låta maskinen torka i varm garage över natten och kolla igen imorgon. Om den inte är ok då så skulle jag nog besökt min ÅF med den...


Okej... För som det är nu vill jag inte köra blir """""förgasar"""" smällar hela tiden.

Är ju bara 1mån gammal så det är ju garanti. Men går det lösa utan att lämna bort några dagar så är det ju bra.

MEN JÄTTE, JÄTTE TACK FÖR ATT HJÄLP. Får se imorgonkväll om den går bättre. Fast har stott i varmgarage i 3dagar efter jag tvättade:S

MVH/ Mathias

Utloggad Tflex

KVF 750 Insprut går orent
« Svar #9 skrivet: 25 november 2007 kl. 12:25:44 »
prova att koppla bort batteriet igen.

Utloggad Durka

KVF 750 Insprut går orent
« Svar #10 skrivet: 26 november 2007 kl. 19:26:46 »
Är nu inlämnad till ÅF.....

Får se vad det visar sig vara...

Utloggad Durka

KVF 750 Insprut går orent
« Svar #11 skrivet: 30 november 2007 kl. 22:46:43 »
Stog nog bara fukt någon stans..... För nu går det som ett skollat troll igen :twisted:    Men var tvungen att stå 1vecka i varmgarage innan det hade dunstat.....

 


Online just nu.

187 gäster, 4 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Rickard Marklund, Mattismarkus, Hasse H, Svansen365,
Flest online idag: 203. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme