är det nån som hört om det kommer nån sorts bandsats eventuellt till cf ? funderar på att sälja skotern isf. det kanske går att bygga om dom som redan finns på marknaden. man får låna hem ett band och titta om det går .otrolig framkommlighet det jag sett dom kört iallafall fortum har dom är väldigt nöjda
Citat från: "gurra-g"Citat från: "ICE_Junior"Det låter juh lite tungt, det har du rätt i ska nog läsa igen mellan raderna på deras sida.. Kollade igen och det står faktiskt 100 lbs per band.. Men eftersom jag läste nu att de var gjorda i aluminium måste de juh mena per bandsats...Men då skulle ju ett band endast väga 11.25 kg, och det väger väl säkert bara ett däck med fälg.Jag är rädd för att dom väger runt en 45 kg stycket, 370 lbs skriver dom ju i specen per sats.De låter ju helt sjukt, då förstår man att prestandan blir lidande. Lär ju bli en bit över 200kg extra för hjulingen att släpa runt på, dom fylls ganska fort med några kilon snö kan jag tänka mig.
Citat från: "ICE_Junior"Det låter juh lite tungt, det har du rätt i ska nog läsa igen mellan raderna på deras sida.. Kollade igen och det står faktiskt 100 lbs per band.. Men eftersom jag läste nu att de var gjorda i aluminium måste de juh mena per bandsats...Men då skulle ju ett band endast väga 11.25 kg, och det väger väl säkert bara ett däck med fälg.Jag är rädd för att dom väger runt en 45 kg stycket, 370 lbs skriver dom ju i specen per sats.
Det låter juh lite tungt, det har du rätt i ska nog läsa igen mellan raderna på deras sida.. Kollade igen och det står faktiskt 100 lbs per band.. Men eftersom jag läste nu att de var gjorda i aluminium måste de juh mena per bandsats...
Ingen cf, men kolla in denna goa sak, nästan likadana bandsatser som till atv..coolt..
Men för 40.000 får man ju en bra snöskoter som kanske är bättre lämpad för snökörning,och sedan om man moterat bandsats får man ju inte använda maskinen då den inte överensstämmer med typintyg längre såvida man inte registreringsbesiktar den med bandsats förstås