ATV World Sweden säljer juh en Artic 500cc med Litefoot Mattracks bandsats på.. De ska passa till alla ATV men rekommenderar minst 500cc.. http://www.blocket.se/vi/9062188.htm?ca=11_sLitefoot skriver på sin hemsida att banden är designade för att passa alla maskiner och det finns adaptrar för olika bultmönster.De skriver även att man tappar 25-30% av topphastigheten.Varje band väger ca 45kg och de pallar sammanlagt drygt 1100kg så det blir juh inget lätt paket man drar runt på..Såg även ett ställe i staterna som hyrde ut Sportsman 500 med bandsats då borde väl CF/Goes orka med oxå...
Det låter juh lite tungt, det har du rätt i ska nog läsa igen mellan raderna på deras sida.. Kollade igen och det står faktiskt 100 lbs per band.. Men eftersom jag läste nu att de var gjorda i aluminium måste de juh mena per bandsats...
Citat från: "ICE_Junior"Det låter juh lite tungt, det har du rätt i ska nog läsa igen mellan raderna på deras sida.. Kollade igen och det står faktiskt 100 lbs per band.. Men eftersom jag läste nu att de var gjorda i aluminium måste de juh mena per bandsats...Men då skulle ju ett band endast väga 11.25 kg, och det väger väl säkert bara ett däck med fälg.Jag är rädd för att dom väger runt en 45 kg stycket, 370 lbs skriver dom ju i specen per sats.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️