Det var som fan. Jag var och pratade med de som har ett enduro spår längs motorvägen på väg in mot stockholm. De vägrade... Jag försökte med att vi 4-hjulingar kunde hjälpa till med andra saker eftersom vi har möjlighet att frakta saker som inte en vanlig hoj klarar. Men det gick inte.. Några andra lagliga enduro spår känner jag inte till i stockholms regionen. Det vimlar av olagliga spår med det känns som det kvittar. Skall man ändå vara olaglig så kan man ju vara det där man tycker att det passar och inte bara följa ett annat olagligt spår.
Jag antar att du (grizzly700) har en mc-regad hjuling, då får du inte köra på endurobana som reglerna ser ut idag. Endurobanan är till för tävlingsregistrerade motorcyklar (enduroreg, dessa får enbart framföras, på allmänn väg kortast möjliga väg till tävlingsbana) och du måste ha endurolicens (svemo.se).
Du hade rätt jag hade fel, man får köra Hayabusa på endurospår om man vill, bara den är besiktigad och godkänd, precis som du sa. Då kan jag samtidigt meddela att alla mc-registrerade hjulingar som är besiktigade, försäkrade och skattade är varmt välkomna för endurokörning på Botkyrka MK hälsar sektionsledaren.