Du hade rätt jag hade fel, man får köra Hayabusa på endurospår om man vill, bara den är besiktigad och godkänd, precis som du sa. Då kan jag samtidigt meddela att alla mc-registrerade hjulingar som är besiktigade, försäkrade och skattade är varmt välkomna för endurokörning på Botkyrka MK hälsar sektionsledaren.
Citat från: "STENE"Det var som fan. Jag var och pratade med de som har ett enduro spår längs motorvägen på väg in mot stockholm. De vägrade... Jag försökte med att vi 4-hjulingar kunde hjälpa till med andra saker eftersom vi har möjlighet att frakta saker som inte en vanlig hoj klarar. Men det gick inte.. Några andra lagliga enduro spår känner jag inte till i stockholms regionen. Det vimlar av olagliga spår med det känns som det kvittar. Skall man ändå vara olaglig så kan man ju vara det där man tycker att det passar och inte bara följa ett annat olagligt spår.Den "terrängleden" är nedlaggd sen början av -90 talet . Den gick ända från Ulriksdal till kungsängen från början.
Det var som fan. Jag var och pratade med de som har ett enduro spår längs motorvägen på väg in mot stockholm. De vägrade... Jag försökte med att vi 4-hjulingar kunde hjälpa till med andra saker eftersom vi har möjlighet att frakta saker som inte en vanlig hoj klarar. Men det gick inte.. Några andra lagliga enduro spår känner jag inte till i stockholms regionen. Det vimlar av olagliga spår med det känns som det kvittar. Skall man ändå vara olaglig så kan man ju vara det där man tycker att det passar och inte bara följa ett annat olagligt spår.
Citat från: "PEPPE"Citat från: "STENE"Det var som fan. Jag var och pratade med de som har ett enduro spår längs motorvägen på väg in mot stockholm. De vägrade... Jag försökte med att vi 4-hjulingar kunde hjälpa till med andra saker eftersom vi har möjlighet att frakta saker som inte en vanlig hoj klarar. Men det gick inte.. Några andra lagliga enduro spår känner jag inte till i stockholms regionen. Det vimlar av olagliga spår med det känns som det kvittar. Skall man ändå vara olaglig så kan man ju vara det där man tycker att det passar och inte bara följa ett annat olagligt spår.Den "terrängleden" är nedlaggd sen början av -90 talet . Den gick ända från Ulriksdal till kungsängen från början.Kan inte stämma.. jag tog hoj kort i slutet av 90 talet. Köpte mig efter några år en Yamma 600 XT. Då tog jag kontakt med FMCK som "äger" spåret för att höra vad som gällde. Då var det bara att bli medlem och gå en enduro kurs så skulle man få åka där. Men strax efter sköt jag motorn på hojen och slutade tänka på det där endurospåret. När jag senare köpte mig 4-hjulingen så tänkte jag att det var dax igen att ta upp detta och få åka i spåret. Skickade en massa mails till de i ledningen för FMCK i sverige för att förklara att vi som 4-hjulings åkare skulle kunna bidra till deras organistation eftersom vi på ett helt annat sätt kan frakta saker i skogen. Men de vägra att släppa in mig (oss) med 4-hjulingar.. eller kanske vi pratat om olika spår? Det jag pratar om kallas även kista-spåret.
Peppe, måste inte länstyrelsen eller nått sånt vara inblandat också? Räcker det med bara komunen där?Helt klart en bra början men det är LÅÅÅÅNG väg kvar.
Fordonen får användas av alla dem som utför1. projektering, byggande, underhåll och skötsel av kraft-, gas-, vatten- eller avloppsledningar samt radio- eller teleanläggningar,