Ja nu har jag nog snart bestämt mig, det får bli rejäla grejer direkt, minst 600cc och den ska gå att ha kul med samt ploga snö med och ett o annat litet lass ska väl gå att dra med, 4wd ska vara i och urkopplingsbar samt hög o låg växelnu har jag tittat på följande som känns intressanta, mest. (samtliga landsvägsreggade)King Quad 700 ny nu -07 - bra pris? ny teknik, har en äldre 300cc idag o den är bra, känns lite som man vet vad man får.Kawa 750 - ja lite dyrare, lika bra?Grissly - servostyrning (jo vad man nu ska med det till, men verkar väl bra?)Can am - begad då, det är ju vääääldigt dyra tycker jag, men det är väl 800 då som är aktuell.ovan är mina antaganden, dvs inga fasta åsikter jag har, har nämligen aldrig kört annat än suzuki´n här i östergötland lyser återförsäljare med sin frånvaro.... så klart vill man ju ha mkt power för pengarna, men det känns som samtliga är mer eller mindre likvärdiga...? Försäkring likvärdiga med? ska gå att åka två på den, den ska ju nyttjas med.vad säger ni om det hela???Har absolut inte nåt mot beg, köper hellre det, men känns som att en hel del kommit med nya modeller med lite uppdateringar och utbudet är så där.
Motorljudet! lyssna på en bruteforce så förstår du!!kusinen har en sån med brps 28" Swamp witch däck, han är toppnöjd!!
De nackdelar jag hört om Grizzly 700 är att den är för högt drevad på högväxeln och något för lågt drevad på lågväxeln, finns som inget mellanting, samt att körställningen inte är den bästa!
[...]Den enda av de du nämner som har en bra fyrhjulsdrift enligt min mening med enkelt låsbar framdiff är Kawasakin. [...]
Vad du än gör, köp inte en polaris, deras ramar håller inte, räkna med att få svetsa!
Man ska ALLTID köra på lågen i terräng för att undvika remslir.En rem kan man köra slut på på under 5min vid körning på fel sätt.
Kanske är ett kiruna fenomen, men det är ett vanligt fel här uppe iallafall. Polaris har slutat byta ut trasiga ramar på garantin, dom svetsar ihop dom gamla bara för att "dom kommer ändå gå sönder igen" (sagt av en på polaris sverige i östersund när åf ville byta ut ramen på garantin) och nej det är inte maskiner som är hoppade, bara körda i terräng med packning.