här är en bild på dom(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Tacks ska ni ha men detta var en seriös tråd med en seriös fråga. Ni kanske kan larva er på en annan tråd. Jag gör en åt er på "Off topic" som heter "larv" så kan detta fortsätta där och vi andra diskutterar däcken på denna. Tack
Citat från: "AtvHudik"Tacks ska ni ha men detta var en seriös tråd med en seriös fråga. Ni kanske kan larva er på en annan tråd. Jag gör en åt er på "Off topic" som heter "larv" så kan detta fortsätta där och vi andra diskutterar däcken på denna. Tackjag har redan svarat att det fanns 2 uppsättningar kvar på denada,vad mer vill du ha svar på
Jag tog några bilder idag med 28" däcken monterade på XT-fälgen.Hur hög är klackarna på däcken???
Jag monterade dem på min XT 800 i fredags och körde ett par mil under lördagen. Det behövdes spaceplattor fram, annars tog de i p-ändan på styrstagen. Köpte Stefans egentillverkade spacers på Fyndplatsen i Bergsjö och fick hjälp av Gurra-g att svarva ner dem till hälften, då satt de som en smäck med original XT-fälg.Har letat 27-28" mudders ett tag som är lämpliga att dubba till vintern och dessa var perfekt då klackarna inte är "frästa" rakt över utan det finns plats att peta i några skruvdubb med bra utstick.Körde dem odubbade i lördags på vinterväglag och greppet var förvånansvärt bra. Hade ej förväntat mig det pga det låga priset.Däremot var det svårt att balansera dem. Ska köra några mil till och sen balansera om dem igen få se om det blir bättre.Jag är nöjd så här långt iallafall.