Nice. Undrar om Benring har några på lager. Är främst intresserad av fjädern. Men han kanske bara säljer hela kittet?Blir det några andra positiva överraskningar med ny fjäder? Bättre acc och toppfart?
Vill inte skryta, men jag har inga broblem med slirande rem. Har de börjat att slira för er efter vissa mil? Min har gått 60mil nu åkänner ingen tendens till att remmen slirar. En liten fråga? Kan de inte bero på hur man har kört in remmen från början. Tex om man byter på en snöskoter så ska man ju köra in remmenett par mil.
Är lite konfunderad :!: Har Benrings clutch kit och har verkligen gått på med all kraft (och två polare till hjälp) fjädern helt i botten med stripes... lossnar icke!mackan hur fick du loss din med knackaren?Undrar även vad ni menar med "plastringar" när det gäller vikterna. När jag lossat primären är det ju bara att byta vikterna :?: . Vad har jag missat i så fall. Jag har inte bytt vikterna, dels för att den går så bra redan och för det sagts att lättare vikter inte passar min körning, dvs landsväg och last.
"Mina" fel har börjat komma krypande nu efter strax över 100 körda milMånga beror på omild behandling/ren och skär misshandel, men vissa saker (lösa bultar tex) kunde dom ha förebyggt med lite lock-tite på fabriken...Hittils:*Pyspunka på 2 hjul (beror troligtvis på skit mellan fälgen och däcket)*En sönderkörd fälg+bromsok (stor sten inne i fälgen)*Båda fotstegen trasiga (främre delen mot framhjulet, dom fastnar i träd och stenar osv...)*Avgas-systemet vibrerat löst*P-bromsen slutade fungera (muttern på vajern vid oket lossnat)*Dragkrok lös (bultarna vibrerat loss)*Blinkers bak kasserade av mig, efter att ha börjat glappa efter lerbad...*Fukt under glaset på instrumentet*Orginal "skydd" under, i plast sönderkörda (och kasserade till förmån för dito i metall)*Navkapslar bortkörda*Slirande drivrem som ylar (men problemet försvann nästan helt efter byte till hårdare fjäder till variator)Men som tidigare sagt, det här är min lekmaskin, och mot att lägga ytterligare 30-40000 kr för en märkesmaskin, nej...Dessutom finns det liknande problem (dock kanske inte lika många) med flera andra märken (min egna erfarenhet)