måste försvara johan liteDet är nog inte så många här som inte har monterat något trim på sina maskiner eller skruvat lite. Dom flesta har nog mer än 20hk och därmed oxå kör olagligt. Och sen FÅR man ju inte köra snabbare än vad som står i reggbeviset, för SMC är det 85km/h och där tror jag att de flesta oxå trampar över gränsen. Så att börja spela moralpolis är nog lite fel här. Sen tycker jag absolut inte att man ska köra utan att ha kontroll på vad man gör.Själv är jag uppvuxen på landet där alla körde trimmade moppar och crossar på vägarna. Farbroblå var efter oss ett par ggr men de hängde inte med på småvägarna. Polisen borde prioritera grövre brott istället.Skulle jag har farbro blå men blåljusen på bakom mig när jag körde en olåvlig maskin så hade jag oxå vikt in på första bästa grus väg!
Citat från: "Jonas Bergh"måste försvara johan liteDet är nog inte så många här som inte har monterat något trim på sina maskiner eller skruvat lite. Dom flesta har nog mer än 20hk och därmed oxå kör olagligt. Och sen FÅR man ju inte köra snabbare än vad som står i reggbeviset, för SMC är det 85km/h och där tror jag att de flesta oxå trampar över gränsen. Så att börja spela moralpolis är nog lite fel här. Sen tycker jag absolut inte att man ska köra utan att ha kontroll på vad man gör.Själv är jag uppvuxen på landet där alla körde trimmade moppar och crossar på vägarna. Farbroblå var efter oss ett par ggr men de hängde inte med på småvägarna. Polisen borde prioritera grövre brott istället.Skulle jag har farbro blå men blåljusen på bakom mig när jag körde en olåvlig maskin så hade jag oxå vikt in på första bästa grus väg!Visst, jag förstår vad du menar. Jag är ingen moralkärring över huvudtaget, jag har själv kört ifrån snuten ett par gånger med både det ena och det andra fordonet, men jag skriver inte det öppet så att tonåringar kan läsa och apa-efter, än mindre försöker jag låta stolt över att jag har gjort det, men vad gör man inte för att rädda sej själv och sitt skinn. Att trimma skiten ur sina prylar är knappast något jag har emot, kör för fort gör man varje dag i mer eller mindre utrsträckning. Men att köra oreggat och oförsäkrat då ochså, och sen berätta att man blåst ifrån snuten på ett forum som detta är bara löjligt om jag får säga mitt. Tänk själv om du hade fått en femtonåring på en cross rakt genom framrutan på flykt från polisen. Jag säger det igen, man gör ju som man själv vill, men man kan ju låta bli att skylta med det offentligt, det är trots allt ett ganska grovt brott. Hoppas nu att det inte blir några sura miner.=)
Citat från: "Mr2t"Citat från: "Jonas Bergh"måste försvara johan liteDet är nog inte så många här som inte har monterat något trim på sina maskiner eller skruvat lite. Dom flesta har nog mer än 20hk och därmed oxå kör olagligt. Och sen FÅR man ju inte köra snabbare än vad som står i reggbeviset, för SMC är det 85km/h och där tror jag att de flesta oxå trampar över gränsen. Så att börja spela moralpolis är nog lite fel här. Sen tycker jag absolut inte att man ska köra utan att ha kontroll på vad man gör.Själv är jag uppvuxen på landet där alla körde trimmade moppar och crossar på vägarna. Farbroblå var efter oss ett par ggr men de hängde inte med på småvägarna. Polisen borde prioritera grövre brott istället.Skulle jag har farbro blå men blåljusen på bakom mig när jag körde en olåvlig maskin så hade jag oxå vikt in på första bästa grus väg!Visst, jag förstår vad du menar. Jag är ingen moralkärring över huvudtaget, jag har själv kört ifrån snuten ett par gånger med både det ena och det andra fordonet, men jag skriver inte det öppet så att tonåringar kan läsa och apa-efter, än mindre försöker jag låta stolt över att jag har gjort det, men vad gör man inte för att rädda sej själv och sitt skinn. Att trimma skiten ur sina prylar är knappast något jag har emot, kör för fort gör man varje dag i mer eller mindre utrsträckning. Men att köra oreggat och oförsäkrat då ochså, och sen berätta att man blåst ifrån snuten på ett forum som detta är bara löjligt om jag får säga mitt. Tänk själv om du hade fått en femtonåring på en cross rakt genom framrutan på flykt från polisen. Jag säger det igen, man gör ju som man själv vill, men man kan ju låta bli att skylta med det offentligt, det är trots allt ett ganska grovt brott. Hoppas nu att det inte blir några sura miner.=)ja e med på vad du menar och det är klart man inte ska skryta om att bryta mot lagenJag ser fram emot den dagen då politikerna fattar att en fyrhjulig inte ska ha någon bregränsning i hk eller km/h. Det är ju löjligt att detta 3-hjuliga mc får framföras på allmänväg utan någta som helst begränsningar med b-kort. Hoppas att de fattar att det borde vara samma regler för oss.
vem har sagt att det var jag som körde
jag har själv kört ifrån snuten ett par gånger med både det ena och det andra fordonet, men jag skriver inte det öppet så att tonåringar kan läsa och apa-efter
Citeravem har sagt att det var jag som körde Du ! har precis erkännt här ju :wink: En IT polis har nog inte svårast i världen att spåra om dom nu skulle vilja :wink: Citerajag har själv kört ifrån snuten ett par gånger med både det ena och det andra fordonet, men jag skriver inte det öppet så att tonåringar kan läsa och apa-efterDet var precis det du nu gjorde :wink: :wink: