He he du är ju en lattjo liten pryl Ps rita gärna en bild hur du gör när du byter olja...
samma som vad gäller drivmedel gäller även oljor , som vi diskuterar här!
Hur ofta byter ni olja? Efter varje timme? Då kan jag kanske förstå att man vill spara pengar...Varför "chansa" på olja? Även om det är 50% billigare så är det så lite pengar att det är ett dumt ställe att spara pengar på...Har alltid gillar Motul och även om det kostar några kronor mer är det lätt värt det då jag sover bättre på nätterna...Sen resonerar jag så här: Om jag var spekulant på två hojar. Bägge identiska och enda synliga skillnaden var att den ena kört på Motul och den andra på Biltema. Då hade jag lätt tagit den som körts på Motul, vilket jag tror att de flesta skulle göra...Varför? Om han snålar med oljan vart har han då snålat mer? Inte bytt luftfilter? Fel intervaller på oljebytena/ventiljusteringen med mera.Mina prylar får gå hårt och då vill jag att de ska ha de bästa förutsättningarna att leverera, sån är jag.I min 450 vågar jag bara köra på dyr märkes olja, men liksom när jag hade en 200cc kines så kan man ju köra på vilken bilolja som helst nästan. offtopic men vad kör du jocke72?/J
200cc kines så kan man ju köra på vilken bilolja som helst nästan
P.S vad jag har lärt mig under mina år som mek att allt funkar inte i praktiken som i teorin