Citat från: "bagarnisse"jaha,då har man kläckt en ide till då...heldagstur till gävle med cruising/skogsåka och restaurangbesök innan hemfärd till falukorvslandet..självklart får åkare från andra län hänga på,här snålas inte på utrymme v 45 den 10e å 11e har jag fått frigång från hem och familj.då tänkte jag att det vore kul å få se sina gamla hemtrakter igen och dessutom träffa gävleåkarna...har pm:at SMC om dom e på en träff på ovan nämnda datum,så mina frågor blir ju då följande:*är detta en bra/kul ide *är nån intresserad å följa med*datum å tid när du kan/villresväg och tankning kan vi ju fnula på tillsvidare...så...vad tror ni :?: speak up people :wink:edit:jag har lagt upp en färdväg:riks80-orrberget-gävlev.-valbov.-ytterhärdev.-ryttarb.-per hansv.-bruksallen-mackmyrav.-bäck-östanbäck-lundv.-hagaströmsv.-åsbyggeby-hagaström-sätra(på lexev.)-träff vid konserthuset.detta är asfalterade småvägar med hyffsat lite trafik.det går att tanka på vägen(mackmyra)och i hagaström om det behövs.efter hofors kanske conny vet några småvägar vi kan ta fram till orrberget(om han hänger på förstås:)edit2:LÖRDAG blir dagen vi åker mot gävle,tid ej bestämt än haha.jag citerar mej själv 8O jag kommer att uppdatera och lägga till info i mitt FÖRSTA inlägg om turen både från quadsweden.se och gestrike4wheelers samt härifrån.tänkte skriva vilka som kan om det är ok med alla,annars pm:a mej...
jaha,då har man kläckt en ide till då...heldagstur till gävle med cruising/skogsåka och restaurangbesök innan hemfärd till falukorvslandet..självklart får åkare från andra län hänga på,här snålas inte på utrymme v 45 den 10e å 11e har jag fått frigång från hem och familj.då tänkte jag att det vore kul å få se sina gamla hemtrakter igen och dessutom träffa gävleåkarna...har pm:at SMC om dom e på en träff på ovan nämnda datum,så mina frågor blir ju då följande:*är detta en bra/kul ide *är nån intresserad å följa med*datum å tid när du kan/villresväg och tankning kan vi ju fnula på tillsvidare...så...vad tror ni :?: speak up people :wink:edit:jag har lagt upp en färdväg:riks80-orrberget-gävlev.-valbov.-ytterhärdev.-ryttarb.-per hansv.-bruksallen-mackmyrav.-bäck-östanbäck-lundv.-hagaströmsv.-åsbyggeby-hagaström-sätra(på lexev.)-träff vid konserthuset.detta är asfalterade småvägar med hyffsat lite trafik.det går att tanka på vägen(mackmyra)och i hagaström om det behövs.efter hofors kanske conny vet några småvägar vi kan ta fram till orrberget(om han hänger på förstås:)edit2:LÖRDAG blir dagen vi åker mot gävle,tid ej bestämt än
Citat från: "bagarnisse"Citat från: "Northleaf"Jag tycker att det är för få restauranger att välja mellan! Imponerande research 8Otja,tror jag glömde max och sibylla 8O annars så ska det väl gå att hitta nåt hak... Bara det inte är slipstvång så är jag nöjd. vissa hak har 10% rabatt för mc-åkare. Fyrisar är ju reggade mc:s :idea:
Citat från: "Northleaf"Jag tycker att det är för få restauranger att välja mellan! Imponerande research 8Otja,tror jag glömde max och sibylla 8O annars så ska det väl gå att hitta nåt hak...
Jag tycker att det är för få restauranger att välja mellan! Imponerande research 8O
Har alltid kamera med mej
Citat från: "Lowest"Har alltid kamera med mej jo,jag vet :wink: då blir vi två! [/quote UPPDATERAT MÅNDAG 29/10 Intresserade so far: bagarnisse lowest gurra-g smc+några till ny:arrow: frasse 4x4 TID FÖR AVRESA OCH PLATS: DIN-X GUSTAFS 08:00 LÖRDAG MORGON 10/11 2007 LOKAL TID är det nån som orkar ta med en filmkamera eller tar ni med er en kamera så vi kan föreviga detta? ps.12 dagar kvar....det går sakta nu....
Ja, nu har jag kommit en bit in i förhandlingarna med frun hemma, men jag behöver lite mer info för argumentationen och köpslåendet.Vilken tid TROR ni att vi är tillbaks?16.00 eller tidigare?mellan 17.00 och 18.00?19.00 eller senare?
Skulle vara bra om vi kunde åka förbi köpis en snabb sväng då med, skulle behöva införskaffa liten sak för förströelse...
Citat från: "Koma"Skulle vara bra om vi kunde åka förbi köpis en snabb sväng då med, skulle behöva införskaffa liten sak för förströelse...Ha ha, jag gissar nog att tjejen tyckte att du skulle passa på att köpa hem en Billy bokhylla när du nu skulle åka ända till Gävle...Har du lastrack?