så ventiler kontrollerade. gjorde en ytterst liten justering på avgassidan.har kollar stiften och det väldigt sotigt... antar att det måste vara något i förgasaren som spökar?har polarens raptor stående här så jag får väl samla lite kaft och byta fugge med honom och se om de hjälper...
Citat från: "zeaflower"så ventiler kontrollerade. gjorde en ytterst liten justering på avgassidan.har kollar stiften och det väldigt sotigt... antar att det måste vara något i förgasaren som spökar?har polarens raptor stående här så jag får väl samla lite kaft och byta fugge med honom och se om de hjälper...Hmm!!Det är två förgasare på 660:in va??Säker på att du har ställt in båda exakt likadant??Luft och bränsle mängd
Citat från: "shivaxl"Citat från: "zeaflower"så ventiler kontrollerade. gjorde en ytterst liten justering på avgassidan.har kollar stiften och det väldigt sotigt... antar att det måste vara något i förgasaren som spökar?har polarens raptor stående här så jag får väl samla lite kaft och byta fugge med honom och se om de hjälper...Hmm!!Det är två förgasare på 660:in va??Säker på att du har ställt in båda exakt likadant??Luft och bränsle mängdjag har inte varit och ändrat nåt vad jag vet? var gör man det och hur vet man vad som är 100% rätt?
Jo, förgasarna behöver visst synkroniseras med varandra även om du inte varit där "och pillat".Försök få tag på en service manual så ska det finnas beskrivet där hur du går tillväga.Motorerna på alla Raptor 660 är identiska med varandra i allt vitalt så det ska gå bra att byta grejor mellan motorer.Prova också att ta bort luftfiltret. Går den bättre/sämre? Hur går den med och utan choke?/J
Nej, det är inte troligt att det beror på dålig förgasarsync. Men du behöver synka förgasarna med jämna intervall, gäller "alla" motorer med flera förgasare.Har du provat att starta den när det är mörkt ute? Då ser du om du har några krypströmar från tändkabeln./J
update: lastade upp raptorn idag och körde till en kille som är jävlig på crossmotorer mm...lastar av den och startar den. Och den går som en klocka jag fattar ingenting tamefan=)så nu får ja köra tills den krånglar igen :twisted: finns det något som kan "haka upp sig" och trilla ner pga av transporten)på dåliga grusvägar....)?