Citat från: "painadict"Jag kanske ska säga att jag inte har spänning från tändningen när den är kall...Hur/var mätte du det?Eller kolla du på stiftet om det kom gnista?/johan
Jag kanske ska säga att jag inte har spänning från tändningen när den är kall...
Citat från: "johano"Citat från: "painadict"Jag kanske ska säga att jag inte har spänning från tändningen när den är kall...Hur/var mätte du det?Eller kolla du på stiftet om det kom gnista?/johanJag kolla om de fanns gnista med tändstiftet ute...ingen gnista...jag mätte med voltmeter på sladdarna och ingen spänning...prova tändstiftet i annan quad...stiftet fungerar....
Joo visst jorda ja kabeln...de e ingen gnista...
Men va faen jag hade ingen aning att de var 10000volt i där...går de ens att framhäva det med en startmotor & en 12V batteri?
Citat från: "painadict"Joo visst jorda ja kabeln...de e ingen gnista...Eh, jordade du _kabeln_? Eller stiftet?Citat från: "painadict"Men va faen jag hade ingen aning att de var 10000volt i där...går de ens att framhäva det med en startmotor & en 12V batteri? Det är precis det tändspolen gör (fast startmotorn har ju inte med den saken att göra...)/johan
Har du ingen Gnista alls? när du försöker starta den.Men du kan rulla igången den?Dem två hänger nämligen inte ihop. Den borde inte starta bara för att du rullar igång den om du inte har någon gnista när du kör på startmotorn.Om du rullar igång den och kör den varm. Sen stänger av den och kollar om du har gnista har du gnista då?Låter som ett el fel. Men exakt vad de kan va verkar konstigt.
Citat från: "Psycho"Har du ingen Gnista alls? när du försöker starta den.Men du kan rulla igången den?Dem två hänger nämligen inte ihop. Den borde inte starta bara för att du rullar igång den om du inte har någon gnista när du kör på startmotorn.Om du rullar igång den och kör den varm. Sen stänger av den och kollar om du har gnista har du gnista då?Låter som ett el fel. Men exakt vad de kan va verkar konstigt.Jag har ingen gnista när den e kall...men kan rulla igång den och sen köra den varm och sen fungerar den som den ska...Jag har ju visserligem inte tagit ut stiftet när motorn är varm och kollat efter gnista men eftersom han startar då så bör ja väl ha gnista?Men jag tycker de låter lika konstigt som ni...de e därför jag så desperat ber om hjälp
Efter som den startar när du rullar igång den så har du gnista även när den är kall annars hade den inte startat. Kan dock vara så att gnistan är väldigt svag/att strömen tar en annan väg än via stiftet när du har ute det och testar. Så det på de viset gör det svårt att se om du har gnista när du har ute och testar.Men vad felet är varför han inte startar när den är kall är svårt att säga.Går startmotorn lika bra som när den är varm? Alltså snurrar den lika fort? Har du kollat ventilspelet?Hur ser stiftet ut om du tar ut det efter du kört? Går den helt rent när du kör med den efter att du rullat igång den?Finns ju en mängd olika saker som kan vara felet. Att den inte startar när det börjar bli kallt ute kan bero på att du behöver ett större munstycke så den får tillräckligt med soppa. Men man får utesluta en sak i taget. Har själv haft startproblem med min 450 men en sak som är bra när det krånglar det är de att man lär sig väldigt mycket. :wink: