Det är en god idé, precis vad jag tänkt att jag ska göra, när jag fixar plåtar, det behövs garanterat även under fotstegen, det finns ju inte så mycket under fotstegen som håller emot, om man skulle köra på något,så plåt även där är en bra investering,då skyddas även plasten i fotstegen :wink: .
Man kan ju inte skruva plåten i plasten utan man måste utnyttja fästerna till fotstegen. Om det är någon som har några tips eller bilder på bra lösning så blir jag glad.
Citat från: "E-Fire"Man kan ju inte skruva plåten i plasten utan man måste utnyttja fästerna till fotstegen. Om det är någon som har några tips eller bilder på bra lösning så blir jag glad.Vet inte om jag skall våga visa mitt hemmagjorda fäste men jag chansar (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Förutom originalhålen där bultarna går upp och fästes i fotsteget (skrapjärnen) på ovansidan ville jag ha ytterligare en fästpunkt längre fram.Tog två "avgasklämmor" och plattjärnsbitar på undersidan då klämmorna gick genom de stora "avrinningshålen". Klämmorna ligger nu över plast- stålkonstruktionen till fotstegen. Skall väl tillägga: Gängorna är kapade, muttrarna är bytta till kupolmuttrar och allt är svartmålat så det syns knappt om man nu vill lägga sig under och kolla :roll:
okej okej... jag tycker jag har fått höra tillräkligt med spö nu.. jag har sagt att jag ber om ursäkt.. ang mina plåtar.. jag tycker det är skam att visa upp något om jag inte är klar med grejorna.. min maskin har varit på div reperationer (kolla tråden i tgb forumet) ni ska få bilder på min lösning jag lovar... låt mig göra det i min takt.. =) finns följande anledningar till att jag inte har lagt upp bilder/blivit helt klar med hasplåtarna; 1. jag jobbar mkt, 2. bussapågarna (verkstaden) har gått i konkurs, 3. flytta alla mina leksaker, 4. tgbn har varit på verkstad, 5 jag festar när jag inte jobbar, 6 jag har skruvat med min bil, 7 skaffat kattaskrälle, 8 sambo som behöver sitt, 9 en jävla granne som ska ha pryl en gång i veckan, 10 en jävla kamera som optiken gått i tu på(15000kr), 11 bytt bil & bilvit påkörd samtidigt - ge mig utrymme grabbar, ni ska få snacka så mycket skit om min hasplåt också.. det kommer jag bjuda på=)=)=)=)=)=)=)=) men snart så.. ja upptäkte att vi har plåtbock på andra jobbet...!!
Du skriver ju att du redan tillverkat egna plåtar den 18 nov.?