Citat från: "Raecer"Rapiern är ju som ett möte när jag kör om med Raptorn det är kul att se hur stolta vissa är över sin maskin som inte kan ta att man inte lyckas hänga av en maskin som är betydligt billigare
Rapiern är ju som ett möte när jag kör om med Raptorn
Citat från: "kyozo"Citat från: "Raecer"Rapiern är ju som ett möte när jag kör om med Raptorn det är kul att se hur stolta vissa är över sin maskin som inte kan ta att man inte lyckas hänga av en maskin som är betydligt billigare Skäms ju inte direkt över maskinen. Hehe.. De är ju precis vad jag gjort, hängt av en maskin som är betydligt billigare
Måste tänka på kubik också. 51 hk 450cc & 51hk 700cc är skaplig skillnad.700 har troligen mycket mer Nm (vridmoment) & därmed känns som mer HK.
som Olle Deak sa. 51hk? Knappast.... eller? Vet inte riktigt vad YFZ'an har men jag tror KFX'en har 42hk i motorn och Raptorn har 49hk MEEEEN! en viktig sak till vet ni väl?VIKTYFZ450: 155kg / 42hk - 0.29hk per kiloYFM700: 190kg / 49hk - 0.25hk per kiloHYO450: 220?kg / 51hk - 0.23hk per kiloär inte helt 100% på vikterna men det ligger nånstans där, så har ju som sagt NM endel med saken att göra, störst skillnad såklart på 700'anraptor 660, 40,4 hp, raptor 700 45,3 hp. Hyosong har fuji motor, mycket bra maskiner. Sitter i subarobilar, Polaris äldre skotrar, (dom har liberty snurra numer) Har ingen uppgift på effekt i 450, som är en nerfodrad 500. Men jag misstänker att finland vinner melodifestivalen, hockey vm, allt i os, ungefär samma stund som en hyosong har 51 standard. inte en suck. Att dom skrivigt det i specifikationer, gör inte att det är sant. Om någon bänkat en standard maskin, skulle det vara kul att veta vad den hade. Så visst kan det stämma, för dom gånger vi rejsat så ligger en original raptor inte så jääävla långt före, det handlar väl om ptsss... 3-6 längder kanske ?. Är absolut inget fel på motorn i en Hyosung, bara förgasaren som är dålig och allt som inte är motor
HejSer att ni disskuterar lite effekt här.Nu är det väl så att hongsången/goes 450x har en sukka kopia som motor och inte en fujitillverkad motor(det är dinli och nån mer som har det)här är det någon som har gjort lite tester på olika (inte så många, och om dem är pålitliga får vi bedömma själva. men jag tror det ligger mycket sanning i dessa siffror)http://quadsport.fortunecity.com/various%20quadbike%20dyno%20graphs.html/henke