Tjena folks, jag funderar på att investera i en fyrhjuling. Har börjat bli lite småkär i era Dinli's, tycker ni det är en bra första-hjuling? Siktar på 350 eller 450cc. Om jag slår till, tycker ni jag ska fixa manuell/automat(har inga probs med manuellt) - motivera gärna varför!Tacksam för svar!!
Försök till grillning nere vid sjön här på ön, vars tvungen att ploga så frun kom ner med barnvagnen, gick bra 10m in från stora vägen, men fick problem med att ta bort de snö som plogbilen drage ut, plog med fästet under vek sig (har gjort eget plogfäste till en plog som ska vara till en stiga åkgräsklippare). Taxi-MickeHur lyckas man göra virebrott, har nu haft min plog ett tag nu, men har inte råkat ut at den har gått sönder... Går din vire rakt ner från styr rullarna? För mej verkar det inte vara nåt problem alls att göra wirebrott. Mitt tredje på en månad ungefär. Det är ju totalt fel vinkel från winschen till fästpunkten i plogen. Nånstans gnager det sönder wiren men det är inte ett märke i styrrullarna Den här gången kletade jag in wiren i fett, får se om det håller längre. Till nästa vinter blir det en annan lösning, troligtvis en winsch på lasträcket som jag använder endast till plogen och så behåller jag den nedre till eventuella fastkörningar
Dagen har varit bra.Har fått hämta min plog, nu med svetsat fäste.Nån annan som råkat ut för att fästet på plogen lossnat eller att det fläkt ut sig?Finns bilder på "vägregestrerade atv"
Citat från: DinliRobban skrivet 7 januari 2011 kl. 23:54:24Dagen har varit bra.Har fått hämta min plog, nu med svetsat fäste.Nån annan som råkat ut för att fästet på plogen lossnat eller att det fläkt ut sig?Finns bilder på "vägregestrerade atv"Chefen har en dinli 700 och han plogade förra veckan och i fredags fick vi ta dän fästet och hammra tillbaks det till ursprungligt skick, sitter ju jäkligt klent orginal med två rörklammer. och fästet lossnar ganska så lätt. borde vara smidigare och bättre med en hel stång bak till dragkroken istället som fästpunkt?!
Citat från: Pegazus_Online skrivet 9 januari 2011 kl. 18:35:04Citat från: DinliRobban skrivet 7 januari 2011 kl. 23:54:24Dagen har varit bra.Har fått hämta min plog, nu med svetsat fäste.Nån annan som råkat ut för att fästet på plogen lossnat eller att det fläkt ut sig?Finns bilder på "vägregestrerade atv"Chefen har en dinli 700 och han plogade förra veckan och i fredags fick vi ta dän fästet och hammra tillbaks det till ursprungligt skick, sitter ju jäkligt klent orginal med två rörklammer. och fästet lossnar ganska så lätt. borde vara smidigare och bättre med en hel stång bak till dragkroken istället som fästpunkt?!På alla dom dinli 700 plogfästen jag monterat är det 4 klammer.Sitter som berget.MVH//hades