Citat från: HADES skrivet 10 januari 2011 kl. 13:13:06Citat från: Pegazus_Online skrivet 9 januari 2011 kl. 18:35:04Citat från: DinliRobban skrivet 7 januari 2011 kl. 23:54:24Dagen har varit bra.Har fått hämta min plog, nu med svetsat fäste.Nån annan som råkat ut för att fästet på plogen lossnat eller att det fläkt ut sig?Finns bilder på "vägregestrerade atv"Chefen har en dinli 700 och han plogade förra veckan och i fredags fick vi ta dän fästet och hammra tillbaks det till ursprungligt skick, sitter ju jäkligt klent orginal med två rörklammer. och fästet lossnar ganska så lätt. borde vara smidigare och bättre med en hel stång bak till dragkroken istället som fästpunkt?!På alla dom dinli 700 plogfästen jag monterat är det 4 klammer.Sitter som berget.MVH//hadesFästet som jag fått svetsat är det som sitter på själva plogen, det lossnade. Blir får dålig vinkel när man ska höja den....Skulle behöva sätta vinchen högre upp eller komma på nån annan bra lösning...
Citat från: Pegazus_Online skrivet 9 januari 2011 kl. 18:35:04Citat från: DinliRobban skrivet 7 januari 2011 kl. 23:54:24Dagen har varit bra.Har fått hämta min plog, nu med svetsat fäste.Nån annan som råkat ut för att fästet på plogen lossnat eller att det fläkt ut sig?Finns bilder på "vägregestrerade atv"Chefen har en dinli 700 och han plogade förra veckan och i fredags fick vi ta dän fästet och hammra tillbaks det till ursprungligt skick, sitter ju jäkligt klent orginal med två rörklammer. och fästet lossnar ganska så lätt. borde vara smidigare och bättre med en hel stång bak till dragkroken istället som fästpunkt?!På alla dom dinli 700 plogfästen jag monterat är det 4 klammer.Sitter som berget.MVH//hades
Citat från: DinliRobban skrivet 7 januari 2011 kl. 23:54:24Dagen har varit bra.Har fått hämta min plog, nu med svetsat fäste.Nån annan som råkat ut för att fästet på plogen lossnat eller att det fläkt ut sig?Finns bilder på "vägregestrerade atv"Chefen har en dinli 700 och han plogade förra veckan och i fredags fick vi ta dän fästet och hammra tillbaks det till ursprungligt skick, sitter ju jäkligt klent orginal med två rörklammer. och fästet lossnar ganska så lätt. borde vara smidigare och bättre med en hel stång bak till dragkroken istället som fästpunkt?!
Dagen har varit bra.Har fått hämta min plog, nu med svetsat fäste.Nån annan som råkat ut för att fästet på plogen lossnat eller att det fläkt ut sig?Finns bilder på "vägregestrerade atv"
Har du svetsat fästet i ramen eller hasplåten?
Idag söndag 23/1 har jag och brorsan vart ute och lekt lite Blev mest landsvägskörning för grusvägarna var inte helt fria från is ännu. Men det va kul ändå Skulle vara nice och hittat någon bra grushåla man kan sprätta runt lite i här i närheten.Man frös inte ett dugg. Blev bra med den nya Biltema overallen
Har i dag kjørt noen mil på atv'en. Finner stadig noen feil som må utbedres.Punkterte 2 hjul på vei til jobb å kjedet hoppet av. Fikk ordnet dekkene, å satt på plass kjederulle.Skal ha atv'en på service på torsdag, så sattser på den blir bedre etter det Den henger godt sammen til å ha kjørt 7000km. Lenge holder disse dinli 450 motorene?