Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: 2 frågor ang Hyosung Rapier / Goes 450  (läst 19117 gånger)

Utloggad HerrC

2 frågor ang Hyosung Rapier / Goes 450
« skrivet: 16 september 2007 kl. 10:16:19 »
Tja,

2 "enkla" frågor.  
Vad väger den egentligen , vissa sidor och ÅF säger 172 kg andra 212 kg.  Någon som vägt ??
Är den reggad för 2 pers ??
inli Nitro Edition Turbo -08  - SÅLD !!
FastPower 250XT Sport - SÅLD  !!
Fram King 1962 - moppe !!
Visdomsord jag läst på forumet - "Exempelvis är Kines aluminium skit, japanska aluminium ska det vara" :)

Utloggad Dump

2 frågor ang Hyosung Rapier / Goes 450
« Svar #1 skrivet: 16 september 2007 kl. 11:02:40 »
Min Goes enl. Reg-beviset Tjänstevikt 225kg skattevikt 220kg
Ja man får åka 2st på den.

Mvh Steffe

Utloggad SMC-Marieholm

2 frågor ang Hyosung Rapier / Goes 450
« Svar #2 skrivet: 16 september 2007 kl. 12:58:24 »
Kan styrka ovanstående, har samma uppgifter i mitt reg.bevis.
Min är också en Goes 450x
Goes 450X-08

Utloggad Skogsstiernan

2 frågor ang Hyosung Rapier / Goes 450
« Svar #3 skrivet: 16 september 2007 kl. 13:22:37 »
Hyosung 450 TE har en torrvikt på 212 kg. Detta är anledningen till att jag reklamerade min och köpte en LTZ 400 istället. Viktigt att hålla vad man lovar...
Yamaha Raptor 350 - 06 - såld!
Hyosung 450 TE - 07 - köpt! ... och återlämnad ...
Suzuki LTZ 400 - 07 - köpt! ... Kanon nöjd ...

Från: Skokloster.

Utloggad xxx

2 frågor ang Hyosung Rapier / Goes 450
« Svar #4 skrivet: 16 september 2007 kl. 20:20:37 »
Dom har en torrvikt på 172kg,det måste ha blivit något fel på reg pappren.Hyosung kan inte ljuga om vikten(det är rätt lätt att kolla menar ja)  :roll:   :roll:
yklig Ägare till en Goas 450x

Utloggad mas

2 frågor ang Hyosung Rapier / Goes 450
« Svar #5 skrivet: 16 september 2007 kl. 20:28:07 »
varför inte bara väga skiten så vet ni vad den väger sen ?
Can-Am Renegade 800 (dubbelt så dyr, tusen gånger bättre)
Dinli 450 shims edition -07 Borta :)
SMC cbw, såld :(
-------------------------------------------------
Subaru Impreza GT -00 (Såld)

Utloggad Moonken

  • i´m in the building again
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 982
  • Totalt antal gillanden: 4
  • Kön: Man
  • UTAN SKRUVANDET BLIR MAN INGET KLOKARE!
    • Visa profil
2 frågor ang Hyosung Rapier / Goes 450
« Svar #6 skrivet: 16 september 2007 kl. 21:17:04 »
Citat från: "Skogsstiernan"
Hyosung 450 TE har en torrvikt på 212 kg. Detta är anledningen till att jag reklamerade min och köpte en LTZ 400 istället. Viktigt att hålla vad man lovar...



snygg anledning att reklamera för....  :roll:  :?  8O
Kör nu : Can-am Spyder


raptor kopia" Kina 200såld
Pioneer ( Quingqi ) 200såld
Hyosung rapier 450 -07såld
Access 250 -07såld
Adly 300 xs såld
SMC 300 XLE såld
SUZUKI LTZ 400 såld
SMC CBW 250 såld
TGB Target 325 -11 såld
SMC 250 Stinger  såld
Raptor 350R -08   såld

Utloggad xxx

2 frågor ang Hyosung Rapier / Goes 450
« Svar #7 skrivet: 16 september 2007 kl. 21:31:42 »
Rätt kul eftersom Ltz400 och Hyosungen är nästan identiska fast Hyosungen är uppborrad till450cc och mer vridmoment!!!! :D  :D  :D
yklig Ägare till en Goas 450x

Utloggad Nonne

2 frågor ang Hyosung Rapier / Goes 450
« Svar #8 skrivet: 16 september 2007 kl. 21:32:19 »
Citat från: "Skogsstiernan"
Hyosung 450 TE har en torrvikt på 212 kg. Detta är anledningen till att jag reklamerade min och köpte en LTZ 400 istället. Viktigt att hålla vad man lovar...


väg din LTZ och se vad den väger med vätska  :wink:

//Nonne

Utloggad Nonne

2 frågor ang Hyosung Rapier / Goes 450
« Svar #9 skrivet: 16 september 2007 kl. 21:54:08 »
För att klargöra lite så är torrvikten precis som det låter  8O ( baserat utan vätskor i maskinen och oftast innan maskinen byggs om för väg  :wink: )
Har själv vägt några maskiner genom åren  8)  kan säga att torrvikten är helt oväsentlig   :wink:

//Nonne

Utloggad HerrC

2 frågor ang Hyosung Rapier / Goes 450
« Svar #10 skrivet: 17 september 2007 kl. 10:47:11 »
Ja något e ju fel, många ÅF säger 172, andra - något färre - säger 212.
Regbeviset säger 220...
Skillnaden e ju 40kg o så mycket vätska tror jag inte man klämmer i den ? (Bränsle 11 liter, torrsump 3 liter, kylvätska 2-3 liter ??)

Hoppas nån helt enkelt kan köra upp den på en våg.

Viktigt ? Nja kanske inte men en skillnad på 20% är ju ändå endel, tänk om det gällde effekten 50 hk som ev e 20% fel de ger 10 hk upp eller ner ?

Hyosungmotors.com och hisntmotors.com talar båda om Dry Mass 212 kg (och bränsletank  8liter......i Sverige e den 11 el 12.....)
inli Nitro Edition Turbo -08  - SÅLD !!
FastPower 250XT Sport - SÅLD  !!
Fram King 1962 - moppe !!
Visdomsord jag läst på forumet - "Exempelvis är Kines aluminium skit, japanska aluminium ska det vara" :)

Utloggad SMC-Marieholm

2 frågor ang Hyosung Rapier / Goes 450
« Svar #11 skrivet: 17 september 2007 kl. 11:39:05 »
Jag håller med, all vilseledande marknadsföring är ju värdelös och skapar bara misstro mot branschen :!:
Minns mycket väl SMC historien där det sades att 300:an skulle göra 115km/h otrimmad, så gjorde den knappt 90km/h trimmad :!:  :!:
Det förekommer fortfarande alldeles för mycket löst snack i branschen, ofta får man olika svar på samma frågor beroende på vem man frågar, dessutom finns det "ställen" som väljer att inte svara alls :!:  :?
Goes 450X-08

 


Online just nu.

188 gäster, 5 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
[navy], Cln, lill_bringis, Hasse H, soffroad,
Flest online idag: 205. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Pioneer82: Hallå
    Idag kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme