Citat från: "Blade400"Jag har skivbromsar på "alla" fyra hjulen så jag klagar inte på min bromsverkan...Skulle jag nita (låsa med alla tre möjliga alt. 2 handtag 1 fot) samtidigt så skulle min Blade troligtvis bli den första ATV:n i Sverige som gör en "wheelie" på framhjulen innan den hamnar uppochner med mig under..... :twisted: Då är det nog dax att justera bromsförhållandet mellan fram/bak broms. Om du slår över fråmåt när du bromsar alla fyra hjulen... :wink: eller kan ske sand i boxen bak..//L
Jag har skivbromsar på "alla" fyra hjulen så jag klagar inte på min bromsverkan...Skulle jag nita (låsa med alla tre möjliga alt. 2 handtag 1 fot) samtidigt så skulle min Blade troligtvis bli den första ATV:n i Sverige som gör en "wheelie" på framhjulen innan den hamnar uppochner med mig under..... :twisted:
... min Blade troligtvis bli den första ATV:n i Sverige som gör en "wheelie" på framhjulen innan den hamnar uppochner med mig under..... :twisted:
Heh... det är så det ska se ut! OT: Snygga kläder... vilket märke är det?
Jag har en polaris och den bromsar på alla fyra på torr asfalt, med en timmer kära med lass. Har byt bromsoljan till silicon, den suger inte åt sej vatten som vanlig dot 1-5 gör. Den är dyr en quarter kostar 300, men vad prioterar man livet eller snålhet.
Det är lite olika vad man tycker. För min del passar det bäst, är dock en arbetsmaskin. Kör allt från -20 till +60 ute. Bromsarna blir väldigt heta när man ligger med fullt ved lass i cirka 60-70 km och skall stoppa. Även körning i skogen. Använder maskinen till vad den är byggd för.