hk hit och dyno ditt.ni som äger en dinli som sägs läxa upp en riktig märkes 450 var goda att film och posta här. jag sitter redan och väntar med chips och popcorn
Citat från: blink skrivet 4 mars 2009 kl. 22:59:08hk hit och dyno ditt.ni som äger en dinli som sägs läxa upp en riktig märkes 450 var goda att film och posta här. jag sitter redan och väntar med chips och popcornOm jag förstått dig rätt så är du på väg att byta hoj och lämna ungdomsmaskinen bakom dig för att komma in i vuxenvärlden.... (400 upp till 16år och 450 från 16år ) Det bästa du kan göra då är att försöka bilda en egen uppfattning om dom olika 450 maskinerna genom att provköra dom......Att se race på film ger inget då det kan skilja enormt från förare till förare Hoppas du fått någon hjälp med att komma över i vuxenvärlden och lycka till med ditt nya maskin val vad det nu må blir (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..) (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..) //Nonne
Citat från: blink skrivet 4 mars 2009 kl. 22:59:08hk hit och dyno ditt.ni som äger en dinli som sägs läxa upp en riktig märkes 450 var goda att filma och posta här. jag sitter redan och väntar med chips och popcornJa jag har alldrig sagt att jag läxar upp (märkes 450) vet inte om jag gör det är inte intresserad heller av det vill veta va jag har mellan benna bara och hur man kan göra de bättre...Däremot har jag inte heller sett nån Märkes maskin läxa en Dinli så jag dellar gjärna dina pocorn
hk hit och dyno ditt.ni som äger en dinli som sägs läxa upp en riktig märkes 450 var goda att filma och posta här. jag sitter redan och väntar med chips och popcorn
Jag har ägt både dinli 450 SS och en Yamaha 450 yfz så jag kan väl i allafall skriva vad jag tycker om maskinerna.Dinlin hade en väldigt skön sittställning för körning på grusvägar/asfaltsvägar, den gick bra på vägen och kändes mycket stabil.effektmässigt så tror jag inte att 49 hk är omöjligt, det är bara det att karaktären på motor är väldigt "2-taktare"jag tror att den kan prestera den effekten men väldigt toppigt och med dåligt vridmoment. men dåligt det går den INTE.tung JA. jag har kört med en på crossbana och det var enormt påfrestande tycker jag.yamahan har en helt värdelös sittställning. jag kan inte styra fullt på den när jag sitter då slår knäna i styret. fjädringen på yamman är utan jämförelse, den är GRYM. man kan åka hur fort som helst på i princip vilket underlag som helst. MEN maskinen känns inte stabil på vägen.. jag upplevde den som väldigt spårkänslig. effekten är makalös. maskinen är så snabb som man hinner med o växla typ. totalt explosiv på vilket varv som helst och på vilken växel som helst. och JA den är betydligt snabbare än min dinli men jag tycker det verkar bero på framförallt vikten samt att yamman har ett vrid som en diesel tammefan. den drar från botten till toppen.det mesta med yamman är positivt förutom sittställningen som är gay.slutsats: som sagt jag har ägt båda. om jag skulle ha en maskin och åka till jobbet med och sladda grusvägar och bruksa med min hjuling så skulle jag välja dinlin direkt, detta pga den mycket sköna sittställningen och känslan av stabilitet.om jag vill köra på crossbana och mer avancerad och hård körning på väldigt ojämt underlag skulle jag välja yamman direkt.dinlin:s motor karaktär är väldigt "allt finns på toppen". yammans motor har ett väldigt brett register och drar lika mycket över hela registret.. yamahan går kanske precis lika stabilt på vägen som dinlin, men jag har inte hunnit prova den på torra fina asfalts vägar så jag kan inte svara på det. som sagt. jag har inget emot dinli. jag hade inga som helst problem med min maskin, den gick bra men var för tung och hård i fjädringen.jag har ju givetvis inget emot yamaha heller, jag hade ju inga problem med yamman heller, gick som SATAN och hade en fjädring som vid hopp kändes som att landa på en dunkudde. grym maskin säger jag bara.mvh Peter