Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Hitta dragkrok som går att regga in  (läst 2170 gånger)

Utloggad frans

Hitta dragkrok som går att regga in
« skrivet: 2 augusti 2007 kl. 19:02:32 »
Hej ja har letat överallt på olika sidor men har inte hittat någon stans att drag kroken går att regga in fäst anordningen finns ju där bara att stoppa in kulan.

Ja kom på problemet nu när ja gjorde min långa resa att man kanske skulle behövt ett släp om man ska ha mycket saker med sig.

Är det någon som vet ett ställe där man kan köpa drag krok med intyg till SBP så det bara att åka dit och regga in den.
ör en kawasaki Brute Force 07 blå  Gatreggad


 ifrån 06-10-20 -> 08-03-21    1100-mil har den gått 205-timmar

vad gör man inte för att ha roligt.
__________________________________________

        <---->  Helsingborg  <---->

Utloggad Reed

Hitta dragkrok som går att regga in
« Svar #1 skrivet: 4 augusti 2007 kl. 18:49:09 »
Ring sbp och fråga på den stationen du tänkt att reg-besikta kroken.

Du kan nog köpa vilken krok som hellst/göra en och behöver troligtvis inte ha godkända prylar, efter som en hoj får dra så lite.

Bygger man en helt egen krok/har inga papper på en krok man monterar på en bil så blir det automatiskt 1500 kg gräns, bara bilen klarar det.

Bygger man själv ska det såklart se ok ut (stabilt) och inte vara byggt av hönsnät och koskit :D
in: CF Allroad 500 4x4 "Svartmyran"

Firmans: Polaris Sportsman 500 6x6 -05 *Argo 8x8 Amfibie -05 *Arctic Cat 400 4x4 -07

Utloggad frans

Hitta dragkrok som går att regga in
« Svar #2 skrivet: 4 augusti 2007 kl. 20:57:42 »
Ja det finnas ju krokar på jula på 100lappen bara att sätta på men vad ja har läst här på forumet så säger dom att man måste ha dessa papprena med sig.

Enligt SBP vill de se:
1. "Monteringsanvisningen", så att de kan verifiera att monteringen är korrekt gjord.
2. Papperslapp som det på något sätt står nått i stil med "enligt EU direktiv 97/24/EG"

Ja vet inte verkar ju vara jobbigt att regga in krok massa papper fasst ja egentlign skulle kunnat sätta på vilken kula som helst. :roll:
ör en kawasaki Brute Force 07 blå  Gatreggad


 ifrån 06-10-20 -> 08-03-21    1100-mil har den gått 205-timmar

vad gör man inte för att ha roligt.
__________________________________________

        <---->  Helsingborg  <---->

Utloggad frans

Hitta dragkrok som går att regga in
« Svar #3 skrivet: 3 september 2007 kl. 17:43:31 »
Idag har ja ringt dom man måste ha ett intyg som säger att koplingsanordningen är eg godkänd har man inte detta intyger går det inte att regga in kulan.

Intyget måste då komma ifrån kawasaki annars så går det inte så man kan ju lägga ner detta projektet direkt för kawasaki kommer nog inte fixa ett sådan intyg.
ör en kawasaki Brute Force 07 blå  Gatreggad


 ifrån 06-10-20 -> 08-03-21    1100-mil har den gått 205-timmar

vad gör man inte för att ha roligt.
__________________________________________

        <---->  Helsingborg  <---->

Utloggad QL

Hitta dragkrok som går att regga in
« Svar #4 skrivet: 3 september 2007 kl. 19:45:48 »
Varför måste dragkroken komma från samma fabrikant som maskinen?
(Monterade dragkrok på min Suzuki bil och åkte till besikningen och fick den godkänd. Och den dragkroken var inte gjord av Suzuki! (www.brink.se))

Om det står i COC intyget (om man nu har ett  :roll: ) att draganordningen är godkänd så tror jag också det finns hopp.
GB Blade 425 4x4
SYM TrackRunner 200 2x4

Tidigare ATV innehav:
Suzuki KingQuad 700
Linhai Allroad 300
Lifan 250 kopia

Utloggad zacka

Hitta dragkrok som går att regga in
« Svar #5 skrivet: 4 september 2007 kl. 14:56:35 »
hör med can-am åkare, finns några som fått sina godkända
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad frans

Hitta dragkrok som går att regga in
« Svar #6 skrivet: 4 september 2007 kl. 16:28:51 »
det har inte med kula det är skit samma men koplingsnordningen som håller kulan måste uppfylla eg direktivet så den håller.

Så ja måste ha en lapp där det står att koplingsanordningen är godkänder enligt eg97/5.9 eller något sådan
ör en kawasaki Brute Force 07 blå  Gatreggad


 ifrån 06-10-20 -> 08-03-21    1100-mil har den gått 205-timmar

vad gör man inte för att ha roligt.
__________________________________________

        <---->  Helsingborg  <---->

Utloggad frans

Hitta dragkrok som går att regga in
« Svar #7 skrivet: 4 september 2007 kl. 16:29:40 »
det har inte med kula det är skit samma men koplingsnordningen som håller kulan måste uppfylla eg direktivet så den håller.

Så ja måste ha en lapp där det står att koplingsanordningen är godkänder enligt eg97/5.9 eller något sådan
ör en kawasaki Brute Force 07 blå  Gatreggad


 ifrån 06-10-20 -> 08-03-21    1100-mil har den gått 205-timmar

vad gör man inte för att ha roligt.
__________________________________________

        <---->  Helsingborg  <---->

Utloggad frans

Hitta dragkrok som går att regga in
« Svar #8 skrivet: 4 september 2007 kl. 17:01:45 »
Det är ett sådan här intyg som ja behövewr ifrån kawasaki för att kunna regga in en dragkrok på min maskin. Detta intyger kommer ifrån can am

http://good-times.webshots.com/photo/2419763530084597443bpzTnA
ör en kawasaki Brute Force 07 blå  Gatreggad


 ifrån 06-10-20 -> 08-03-21    1100-mil har den gått 205-timmar

vad gör man inte för att ha roligt.
__________________________________________

        <---->  Helsingborg  <---->

Utloggad mats_o

Hitta dragkrok som går att regga in
« Svar #9 skrivet: 4 september 2007 kl. 18:57:32 »
Tänkte jag skulle prova med linhaien vid tillfälle. Där sitter ju dragkulefästet i den redan typgodkända bakaxeln och en godkänd dragkula går ju att få tag i
inhai 260 -07
Hemmabyggt släp

Utloggad mats_o

Hitta dragkrok som går att regga in
« Svar #10 skrivet: 4 september 2007 kl. 18:57:42 »
Tänkte jag skulle prova med linhaien vid tillfälle. Där sitter ju dragkulefästet i den redan typgodkända bakaxeln och en godkänd dragkula går ju att få tag i
inhai 260 -07
Hemmabyggt släp

Utloggad Fyrhjulingpunktse

Hitta dragkrok som går att regga in
« Svar #11 skrivet: 4 september 2007 kl. 20:56:45 »
Citera
Det är ett sådan här intyg som ja behövewr ifrån kawasaki


Tänk på att du INTE har en Kawasaki på pappret... Så du bör skaffa intyg från Dresel eller vad din hoj nu kan heta.
Driver Fyrhjuling.se

 


Online just nu.

160 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
skogsbonne, PerGrein,
Flest online idag: 186. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme