Jag gör likadant som Spiricom på min Allroad 500...funkar också klockers.. Den maskinen är ju inget man lyfter iväg direkt... :roll: Så ett skapligt "rullmotstånd" räcker iaf nog att uppehålla buset tills du kommer ut från affären...
Varför besvära sig att låsa genom hjulet om man ändå drar kjedjan geom ramen och förankrar den i något?Eller läste jag fel kanske, att man inte har något att förankra i? :?:
förankrar du den i något t.ex en expander i golven så kapar tjuven av den med en bågfil som ligger i garaget. Eller varför inte vinkelslipen.Förankrar man den både genom hjulet & genom ramen sedan i golvet eller i något liknande. så måste tjuven kapa sönder fyrhulingen eller rulla ut den på 3 hjul för att ta den.Jag låser min genom att dra kedjan genom hjulet sedan ett varv runt A armen sedan genom ramen & tillbaka. Tjuven måste då kapa i fälgen, A-armen & i ramen för att få bort kedjan.
Citat från: "E-Fire"förankrar du den i något t.ex en expander i golven så kapar tjuven av den med en bågfil som ligger i garaget. Eller varför inte vinkelslipen.Förankrar man den både genom hjulet & genom ramen sedan i golvet eller i något liknande. så måste tjuven kapa sönder fyrhulingen eller rulla ut den på 3 hjul för att ta den.Jag låser min genom att dra kedjan genom hjulet sedan ett varv runt A armen sedan genom ramen & tillbaka. Tjuven måste då kapa i fälgen, A-armen & i ramen för att få bort kedjan.Du skojjar väl??Inte fasen ger du dig väl på ram och fälg?Har buset fått tag på en vinkelkap är det ju klart attt kjedjan eller låset kapas. Dom är ju inte dummare än så.Nä men jag syftade till att om man åker och hälsar på någon eller handlar inne i stan och lämnar fyrhjulingen på gatan så kanske man förankrar i något för att inte få den bort fraktad. Visst man lyfter den inte men det måste ju minska risken att någon ger sig på den.Tyvärr är väll risken högre för klåfingriga och svart sjuka sabbotörer.. :evil: