Trimmat och trimmat... Jag har bytt till effektsystem, ändrat till 36 drev karske skulle man ha 38 vet inte och bytt huvudmunstycke som i mitt fall blev ett 143. Det blir ingen wow känsla men den blir starkare och så orkar den hålla hastigheten. Har varit uppe i 105kmh på motorvägen och då hade jag medvind.
Varför trimma när ni får en raptor för den om ni säljer?
Jag har mätt upp min 300 -07 direkt från affären utan några modifieringar (förutom nerfs då) i 109 km/h med en navigator/gps. När jag mätte hastigheten hade den rullat ca 125 mil. Så topphastigheten verkar skilja sig en del mellan olika maskiner. Men jag verkar ha fått betala det med en hel del småfel som är riktigt irriterande. -Bland annat pajade ett kugg i växellådan efter 100 mil, regplåten vibrerade sönder och ligger spridd över halva staden där jag bor, termostaten rök efter de tio första milen, bakljuset gick sönder i fästena och min högra bakfälg blev sned vid fästet efter lite körning på två hjul. Har kört enbart landsväg samt grusväg i 30-60 minuter. Enligt mig har jag inte kört den särskilt hårt. Måndagsexemplar eller dålig kvalitet på SMC?Har gjort regelbunden service enligt serviceboken.