HejsanHar provat en dvx400 och tyckte stötdämparna va mjuka o sköna, så nu ska jag ställa in yfzan så den blir lite mjukare. Åt vilket håll ska man dra skruven som sitter fram på framdämparna för att dem ska bli mjukare? och hur gör man bak?/Crille
Citat från: "The_viking91"HejsanHar provat en dvx400 och tyckte stötdämparna va mjuka o sköna, så nu ska jag ställa in yfzan så den blir lite mjukare. Åt vilket håll ska man dra skruven som sitter fram på framdämparna för att dem ska bli mjukare? och hur gör man bak?/Crillei botten sitter kompressionen i toppen returen - ju mer inskruvad ju hårdare komp/långsammare retur
hm.!?!?!du menar väl att comp sitter UPPE vid gas-behållaren och retur sitter i botten på dämparen de du ska börja med,är att ställa in free/ridersag.vilket du gör med fjäderspäningen.sen där efter justerar du comp/retur beroende på din körning.lycka till.. Citat från: "iroc"Citat från: "The_viking91"HejsanHar provat en dvx400 och tyckte stötdämparna va mjuka o sköna, så nu ska jag ställa in yfzan så den blir lite mjukare. Åt vilket håll ska man dra skruven som sitter fram på framdämparna för att dem ska bli mjukare? och hur gör man bak?/Crillei botten sitter kompressionen i toppen returen - ju mer inskruvad ju hårdare komp/långsammare retur
Citat från: "runken"hm.!?!?!du menar väl att comp sitter UPPE vid gas-behållaren och retur sitter i botten på dämparen de du ska börja med,är att ställa in free/ridersag.vilket du gör med fjäderspäningen.sen där efter justerar du comp/retur beroende på din körning.lycka till.. Citat från: "iroc"Citat från: "The_viking91"HejsanHar provat en dvx400 och tyckte stötdämparna va mjuka o sköna, så nu ska jag ställa in yfzan så den blir lite mjukare. Åt vilket håll ska man dra skruven som sitter fram på framdämparna för att dem ska bli mjukare? och hur gör man bak?/Crillei botten sitter kompressionen i toppen returen - ju mer inskruvad ju hårdare komp/långsammare returvisst har du rätt runken - blanda ihop de :oops: - komp i toppen vid behållaren å retur nere vid ändan