Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: GASGAS Vs. Dom andra quadárna som ex. LTZ, Dinli Osv..  (läst 2889 gånger)

Utloggad Harmon

ja vad e skillnande prestanda mässigt går alla lika eller skiljer det lite här o var nån som har testat ...  själv så har jag testat en LTZ400 som skulle vara *strypt* som ägaren sa..  fanken vart som imponerad.  gick ju okej körde ifrån honom med gasen ja visst men iaf... tror då inte den var på 20hk inte kanske en 35-40 eller så för det gick fin fint att sladda på blöt asfalt med den med...  fast den var *strypt*

så nån har testat anndra kan gärna skriva nog många som e intresserad..

mvh

Utloggad Lunatics

GASGAS Vs. Dom andra quadárna som ex. LTZ, Dinli Osv..
« Svar #1 skrivet: 24 juli 2007 kl. 10:54:45 »
Sladda på blöt asfalt. Det gör Dinli på Torr assfalt. Stryp 20hk.
Till Salu.
MX450 Nitro 07 Svart
HMF Quiet Race Series Slip-On 102db
160 Munstycke Skulle behövas 170-180 :)
UNI Luftfilter
Nytt gelbatteri

Ev. hjälm och kläder för kill runt 183cm/78-87kg
Olja+filter var 30-40mil.
Välvårdad bra skick, Står alltid i garage. Avstäld mellan September till maj

Utloggad PEPPE

GASGAS Vs. Dom andra quadárna som ex. LTZ, Dinli Osv..
« Svar #2 skrivet: 24 juli 2007 kl. 12:12:11 »
På asfalt är inte skillnaderna så stora, det är när du kör i terrängen som skillnaderna märks på allvar, detta är genomgående för alla hjulingar enl mig. LTZ är smal bakhjulsbenägen och en aning klen, körställningen är för kort för min körstil, men hjulingen verkar ha bra kvalitet. Dinlin har bra drag, den är asatung, dåliga dämpare (i terräng) kvaliteten är sisådär, den har ett lågt andrahandsvärde. Gasgas är råstark har låg lång körställning, den är bred, ej bakhjulsbenägen, tål mycket stryk, en del småfel, högt andrahandsvärde.
GHOST-GRYLLHOPPERS STOCKHOLM

Kolla mina filmer/snuttar på Youtube.
http://www.youtube.com/user/Gryllhoppers

Utloggad Lunk

GASGAS Vs. Dom andra quadárna som ex. LTZ, Dinli Osv..
« Svar #3 skrivet: 24 juli 2007 kl. 16:29:02 »
Enligt spec från tillverkarna så skiljer det bara 3,5cm i bredd mellan gasgas och ltz så det är nog snarare hur du upplever den.
LTZ400 -06 såld
LTZ400 -06 Såld

Utloggad Reed

GASGAS Vs. Dom andra quadárna som ex. LTZ, Dinli Osv..
« Svar #4 skrivet: 24 juli 2007 kl. 16:32:35 »
Efter det jag sett så verkar det som att dinli inte lämpar sig speciellt bra på mx-bana, utan bör hållas mest på väg.

LTZ tycker jag verkar vara en genomgående bra maskin. bra orginaldelar som tål mycket pisk utan att ge efter. kanonkul att köra med både på bana och piska grusväg.

Sladda på asfalt? köp en gocart!
in: CF Allroad 500 4x4 "Svartmyran"

Firmans: Polaris Sportsman 500 6x6 -05 *Argo 8x8 Amfibie -05 *Arctic Cat 400 4x4 -07

Utloggad PEPPE

GASGAS Vs. Dom andra quadárna som ex. LTZ, Dinli Osv..
« Svar #5 skrivet: 24 juli 2007 kl. 16:57:58 »
Citat från: "Lunk"
Enligt spec från tillverkarna så skiljer det bara 3,5cm i bredd mellan gasgas och ltz så det är nog snarare hur du upplever den.


Vilken årsmodell av Gasgas tittade du på?
GHOST-GRYLLHOPPERS STOCKHOLM

Kolla mina filmer/snuttar på Youtube.
http://www.youtube.com/user/Gryllhoppers

Utloggad Jocke72

GASGAS Vs. Dom andra quadárna som ex. LTZ, Dinli Osv..
« Svar #6 skrivet: 24 juli 2007 kl. 18:04:19 »
Det undrar jag med...

Om man ska ha en GG ska man vara medveten om att det är en spanskhoj och inte japansk. De har lite egna idéer, som att ha tre olika nycklar istället för en, världens mest omständiga oljenivåkontroll, instrumenteringen går på ett eget 9V batteri och laddas alltså inte medans du kör...

Innan 07(?) (Kan vara 06 oxå, kommer inte håg) har de en komplicerad lösning för startmotorn som sitter framför motorn och därför drar onödigt mycket kräm.


MEN... Växellådan är som att skära i smör. Separera bromsarna (som de var tänkt från början) och du har grymma bromsar. Det är bra drag i den och den går stabilt. Ingen bakhjulshoj, eller så är jag för gammal och dålig... Destom enklare att göra stoppies med...

Min går på varvstoppet vid 136km/h. Original så när som annat avgas och justerat sprut.


/J

Utloggad STENE

GASGAS Vs. Dom andra quadárna som ex. LTZ, Dinli Osv..
« Svar #7 skrivet: 24 juli 2007 kl. 18:36:48 »
"Ingen bakhjulshoj, eller så är jag för gammal och dålig... " ???

du är väl en jäkel på det där med att åka på slangen. Så om du säger att det inte är en slang hoj så är det förmodligen så. Kanske jag litar mer på dig än du själv  :lol:
=============
Linhai Allroad 260 2x4

Utloggad Lunk

GASGAS Vs. Dom andra quadárna som ex. LTZ, Dinli Osv..
« Svar #8 skrivet: 24 juli 2007 kl. 23:11:02 »
07 på båda, Gasgas skulle vara 1200mm och LTZ 1165mm enligt deras hemsidor. Gasgas bruksanvisning som man kan ladda hem och ltz från deras spec på hemsidan.. Vet inte om de mäter lika...... Kan hända att man upplever gasgas stabilare för den är styvare och kanske lite lägre. Har aldrig testat så jag är inte den som kan svara på det. Kollade bara bredden för jag blev nyfiken..
LTZ400 -06 såld
LTZ400 -06 Såld

Utloggad PEPPE

GASGAS Vs. Dom andra quadárna som ex. LTZ, Dinli Osv..
« Svar #9 skrivet: 25 juli 2007 kl. 01:02:50 »
Citat från: "Lunk"
07 på båda, Gasgas skulle vara 1200mm och LTZ 1165mm enligt deras hemsidor. Gasgas bruksanvisning som man kan ladda hem och ltz från deras spec på hemsidan.. Vet inte om de mäter lika...... Kan hända att man upplever gasgas stabilare för den är styvare och kanske lite lägre. Har aldrig testat så jag är inte den som kan svara på det. Kollade bara bredden för jag blev nyfiken..


Ok, det förklarar läget, Gg -07 är mycket smalare än den årmodellen jag kör. Men då kan jag fortsätta med att säga att Gg -07 är en riktigt dålig maskin, den ska man akta sig för. En utav medlemarna här på forumet har haft 2 st, båda har rasat efter bara 10mil, det är någonting i oljesystemet som inte lirar så kolven brinner upp.
GHOST-GRYLLHOPPERS STOCKHOLM

Kolla mina filmer/snuttar på Youtube.
http://www.youtube.com/user/Gryllhoppers

Utloggad PEPPE

GASGAS Vs. Dom andra quadárna som ex. LTZ, Dinli Osv..
« Svar #10 skrivet: 25 juli 2007 kl. 01:05:37 »
Citat från: "Jocke72"
Det undrar jag med...


Innan 07(?) (Kan vara 06 oxå, kommer inte håg) har de en komplicerad lösning för startmotorn som sitter framför motorn och därför drar onödigt mycket kräm.




/J


-06 löste dom det problemet och flyttade startmotorn bakom cylindern.
GHOST-GRYLLHOPPERS STOCKHOLM

Kolla mina filmer/snuttar på Youtube.
http://www.youtube.com/user/Gryllhoppers

Utloggad Jocke72

GASGAS Vs. Dom andra quadárna som ex. LTZ, Dinli Osv..
« Svar #11 skrivet: 25 juli 2007 kl. 16:49:43 »
Citat från: "STENE"
"Ingen bakhjulshoj, eller så är jag för gammal och dålig... " ???

du är väl en jäkel på det där med att åka på slangen. Så om du säger att det inte är en slang hoj så är det förmodligen så. Kanske jag litar mer på dig än du själv  :lol:



Nä, nu blandar du nog ihop mig med någon annan. På mc (två hjuling) var jag rätt hygglig, jag suger på Quad... GG:n är framtung, jag är för feg och har ingen bakbroms. Tre dåliga kombinationer...


/J

 


Online just nu.

145 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 175. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme