Troligt är nog dock så att det är betydligt större skadefrekvens per personkilometer på 4hjuling NYKTER än på mc, både pga att folk inte har mc-kort och sen körs det nog på ett annat sätt med hjulingarna, terräng, grusvägar m.m roliga ställen. Och sådan körning är farligare än att sitta och nöta raka 70vägar iförd fransjacka på sin hd, så enkelt är det.
Det enda jag vill ha bort ur staisiken är fyllekörningarna, allt annat är normal användning för en fyrhjuling ju?
Tror inte att jag automatiskt skulle köra fyris något bättre med MC-kort, inte för att jag är någon guds gåva på 4 hjul nu. //L
Citat från: "Lillhajen"Tror inte att jag automatiskt skulle köra fyris något bättre med MC-kort, inte för att jag är någon guds gåva på 4 hjul nu. //LHar man A-kort har man en helt annan rutin. Bla vet man att bilister inte ser en MC, man vet hur det är med vind i ansiktet, man har extrem uppmärksamhet osv. Detta under förutsättning att man kört en del hoj såklart. Bra initiativ Benring, kör hårt :wink: .