Det står mellan bruteforce och grizzlyn.men vem är billigast på dessa? (vägreg givetvis)ska ha på firman så priser utan moms tack,verkar ju va en hel djungel med handlare o priser....kan inte komma på nån annan vägreg atv som är i samma prisklass.... can am 800 hade ju vart trevligt, men då blir d genast mer pengar...och kingquad går bort automatiskt.
Är det inte bättre att fråga: vilken ÅF är ni mest/minst nöjd med? Ett par tusenlappar hit eller dit på så dyra maskiner så skulle jag hellre välja den åf med bäst rykte om serviceminded och snabbhet.
Letade lite.Ser mörkt ut.En vägreg är belagd med "Avdragsförbud"http://www.skatteverket.se/skatter/mervardesskattmoms/avdragsforbud.4.18e1b10334ebe8bc8000113.htmlDärimot kan man ju köra med leasing och dra av 50% av momsen. Men då äger man ju inte kärran....
Jag har ju köpt in min som en uthyresinventarie & då kan jag dra momsen."Du får göra avdrag för momsen på inköp av personbil endast om du använder bilen för: * återförsäljning i bilhandel * uthyrning i uthyrningsverksamhet * taxitrafik * transport av avlidna * körkortsutbildningFör köp eller hyra av motorcykel i verksamheten gäller samma bestämmelser som för personbilar."Så visst går det att köpa 4hjuling som är vägreggad, men man får anpassa verksamheten lite för att det ska gå.Min har blivit uthyrd till lokal transporter på div evenemang, kanon!Däremot vet jag inte hur det är att t ex importera saker från USA, om det går att lyfta in hur som helst??Köper man mer än en uppsättning & säljer resten då har man köpt en för test & en för försäljning & då borde det väl gå?