Idag när jag körde märkte jag att maskinen plötsligt rullade sämre. Då stannade jag till och la i neutral. Maskinen gick att rulla framåt förhand men det märktes tydligt att något tog emot. Jag försökte kolla bromsar och lyssnade var det tog emot men blev inte klok på vad som var fel. Väntade ca 10 min tills den svalnat lite och testade igen. Då var problemet borta. Något som någon känner igen?
Citat från: "Moco"Idag när jag körde märkte jag att maskinen plötsligt rullade sämre. Då stannade jag till och la i neutral. Maskinen gick att rulla framåt förhand men det märktes tydligt att något tog emot. Jag försökte kolla bromsar och lyssnade var det tog emot men blev inte klok på vad som var fel. Väntade ca 10 min tills den svalnat lite och testade igen. Då var problemet borta. Något som någon känner igen?Hade samma problem med min, det var Dresels "länkage" vid bromshandtaget som ska göra att även frambromsarna aktiveras när du bromsar med pedalen. Detta länkage ville hänga sig ibland och släppte då inte tillbaka bromshandtaget tillräckligt, så frambromsarna släppte inte helt. Kolla om det kanske är lika på din!Grattis till en kanonmaskin i övrigt!
Nu har jag inte kollat med varvräknaren på den här, men det ska ligga mellan 2500 och 3000 varv. Den toppar för närvarande 125 på GPS, men då har jag inte gjort något åt luften eller bestyckningen samt att jag fortfarande kör med original CDI´n. Niklas Simson "kallas" jag där (fast jag heter ju så också...)
Det är en fröjd att glida omkring på sin KFX. Ibland kan jag sakna vägdäck men det är rätt skönt att ha rejäla däck när man plötsligt vill testa den där grovsteniga skogsvägen eller att snedda mellan två skogsvägar på en liten stig. lite hoppigt och skakigt om vägen inte är helt jämn vilket kan bli trafikfarligt.