Jeg har lest litt rundt på forumene i USA etc. og ser at de gjerne bruker 4wd og lavserie når de skal nedover j. bratte bakker. Motorbremsen virker noe inn i h. i lavgir . Hvis du har behov for å ligge å kjøre lenge i 10-20km/t f.eks. så kan du bruke "L" for å holde cvt'en innkoblet hele tiden, redusere varmeutvikling og slite mindre på utstyret(Klatre på steiner etc.).Med 800cc er det vel knaptnok noe sted der du i prinsipp ikke kommer opp på høygir uansett -- så det må evt. være hvis du kjører sakte eller trenger motorbremsen slik jeg ser det.For min del bruker jeg 2wd på asfalt og 4wd på grus pga. at det gir mulighet til å ligge understyre litt igjennom svingene
Du använder aldrig L-växeln i princip. Kör alltid med H-växeln, om du sedan ska dra något rejält eller om H inte klarar en backe eller vad som, då kan du dra in L-växeln och 4wd. Annars är det 2wd som gäller.
Det verkar logiskt. Du har säkerligen rätt. CVT menar du väl förresten?"Continiously Variable Transmission" eller ngt sånt (stavning är säkert fel)