Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Nu är jag med i LTZ 400-klubben ;)  (läst 2029 gånger)

Utloggad Steffe

Nu är jag med i LTZ 400-klubben ;)
« skrivet: 26 juni 2007 kl. 00:46:42 »
Har haft min LTZ nu i 2 veckor och måste säga att det är en riktigt rolig "leksak". Har aldrig haft en ATV eller nåt liknande förut så jag har ju inte så mycket att jämföra med men har redan haft många roliga timmar på sadeln.
Har kört en del på bana och testat lite i sandtaget och man kan ju inte påstå att man har tråkigt  :lol: På vägen känns det väl lite surt när man ligger i 100km/h och det låter som den stackars hojjen ska varva ihjäl sig men som det ser ut nu så blir det nog att dreva om den lite. Har ett Alba-trimkit(avgassystem, luftfilter och nål) liggande som jag ska skruva på när jag får ork och tid. Då kanske man inte märker att den blir lite slöare av drevningen.
Min LTZ är hemtagen från Italien, altså ingen Dresel. Tommys Motor som jag köpt den av hade tagit hem en för att testa vad det var för skit och som det verkar så har Italienarna gjort ett bättre jobb än dom klopiga Tyskarna när det gäller att få den vägreggad. Baklyset är orginal och alla blinkers sitter mycket syggare än på tysken. En annan hastighetsmätare sitter det på den med, inte lika klumpig som den feta fyrkantiga lådan. Riktigt snyggt gjort med framlyktorna med fast de såg ju ut som skit så dom åkte av efter första dagen  8) Har faktiskt inget att klaga på ... än. Har ju bara haft maskinen i 2 veckor så jag får väl återkomma med en rapport senare när man tuktag den lite mer.

Har laggt upp lite bilder i mitt galleri om nån vill kolla. Tänkte även lägga upp lite bilder på vad som skiljer Italjenaren från Tysken om nån är intresserad av att se.

Har föresten läst i det här forumet ett tag innan jag bestämde mig för LTZ:an, så tack alla som kommit med råd och erfarenheter...

Utloggad STENE

Nu är jag med i LTZ 400-klubben ;)
« Svar #1 skrivet: 26 juni 2007 kl. 00:51:11 »
Kul att du är nöjd och varmt välkommen till detta ATV tomtarnas förlovade forum  :lol:
=============
Linhai Allroad 260 2x4

Tarzan

  • Gäst
Tarzan
Nu är jag med i LTZ 400-klubben ;)
« Svar #2 skrivet: 26 juni 2007 kl. 10:12:14 »
Kul.. och Välkommen! :)

Vart har du ditt galleri då?

Utloggad Noxy

Nu är jag med i LTZ 400-klubben ;)
« Svar #3 skrivet: 26 juni 2007 kl. 11:21:57 »
kul att du e nöjd o välkommen i gänget

det finns mycket roligt till dom också att införskaffa :wink:
************
*Grizzly 700*
*************

Utloggad Respekt

Nu är jag med i LTZ 400-klubben ;)
« Svar #4 skrivet: 26 juni 2007 kl. 11:46:56 »
Har oxå haft italienare hemma och kan hålla med om ovanstående,det är väl en sv400??
trx450r lite smått o gott

Utloggad razorblade

Nu är jag med i LTZ 400-klubben ;)
« Svar #5 skrivet: 26 juni 2007 kl. 13:28:00 »
Nu är jag oxo med i LTZ klanen! Köpte mig en svart LTZ400 som gått 65 mil. Fy drake vilken rolig maskin!!!  :lol:
= Dinli 450 SS =-
Karlskoga, nära grusgropen ;)

Utloggad Steffe

Nu är jag med i LTZ 400-klubben ;)
« Svar #6 skrivet: 26 juni 2007 kl. 23:52:37 »
Tror att man kan komma till galleriet genom den här adressen: http://atvcenter.se/modules.php?name=coppermine&file=thumbnails&album=392

Har inte så mycket att visa just nu men det kommer nog en del bilder inom en snar framtid, bara semestern kommer...   8)

Utloggad zupe

Nu är jag med i LTZ 400-klubben ;)
« Svar #7 skrivet: 27 juni 2007 kl. 17:08:37 »
Borde nog skaffa lite mera skydd bara.

Man får säga grattis till en fin maskin.
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc Såld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad Steffe

Nu är jag med i LTZ 400-klubben ;)
« Svar #8 skrivet: 28 juni 2007 kl. 20:14:33 »
Citat från: "Respekt"
Har oxå haft italienare hemma och kan hålla med om ovanstående,det är väl en sv400??


Vet inte vad du menade med "sv400" men den är fixad av Valenti Racing Italien. Har pillat på ALBA-kittet idag och satan vad den blev högljud. Har inte  hunnit fixat nålen än så det får bli till helgen.
 
Har än så länge bara hjälm och rygg/bröstskydd men man kanske skulle ha nåt mer..

Utloggad Respekt

Nu är jag med i LTZ 400-klubben ;)
« Svar #9 skrivet: 28 juni 2007 kl. 21:00:36 »
jepp de e valenti racing de....stövlar å njurbälte kanske    :wink:  :wink:
trx450r lite smått o gott

Utloggad zupe

Nu är jag med i LTZ 400-klubben ;)
« Svar #10 skrivet: 29 juni 2007 kl. 19:33:27 »
ok såg inte det på bilderna såg ut som du bara hade hjälm och t-shirt.
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc Såld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad joje-e

Nu är jag med i LTZ 400-klubben ;)
« Svar #11 skrivet: 1 juli 2007 kl. 01:12:11 »
Steffe är du i från Gagnef..?
ar "INTE" en lt-z400 gul -06

 


Online just nu.

173 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
mdk, Svansen365, jkh77,
Flest online idag: 193. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
  • Högdahl: Nej för på lördag är det fest i parken.....
    22 juni 2018 kl. 12:45:21
  • Tictic: Trevlig midsommar..
    22 juni 2018 kl. 10:12:22
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme