Tjata? Det handlar ju om att det finns vissa polischefer som kan sätta käppar i hjulet för MIG, jag kör både bra och nykter och vill knappast bli fråntagen detta nöje bara för att polischefen är trångsynt.
Detta kanske varit uppe tidigare:Vår vän Tomas Wikberg:http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1102922,00.htmlRobert Collin:http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1102958,00.html
Tomas Wikberg är ute o cyklar
Jag blev lite smått irriterad och skrev följande till käre Collin: :twisted: Hej kära Robert! Din korta artikel om fyrhjuliga motorcyklar var det mest (ursäkta uttrycket) korkade jag har läst på länge. Jag har aldrig tidigare skrivit till nån tidning om deras artiklar men nu får det ta mig fan vara nog!I artikeln hänvisar du till din egna skeva bild av fyrhjulingsåkare utan nån som helst research.Jag själv har haft en gatlegal maskin i ett år med alla tänkbara skydd för både kropp och huvud, innan det åkte jag skoter under en lång tid och tro mig, jag vet precis hur jag häver en sladd, hur jag bromsar i en kurva, hur lätt det är att INTE välta med rätt körteknik och att min bromsträcka varierar kraftigt beroende underlag.Förutom detta har jag varit brandman sen fem år och läser nu på polishögskolan, jag kör lastbil med släp, har aldrig krockat och har inga floskler i mitt straffregister.Och jag är definitivt inte ensam, visst finns det krattor som kör fyrhjuling men Sverige har en uppsjö av duktiga, normala, förnuftiga och välskyddade människor som åker mc på fyra hjul, och du har just idiotförklarat oss alla!Vad du inte heller tar upp och det är DET VIKTIGASTE, är att alla som förolyckats på fyrhjulingar har varit FULLA!!! Det beror inte på dåliga förare utan att vissa har jäkligt svårförståeliga värderingar.Kika in på www.atvcenter.se om du ska försöka dig på research innan du börjar skriva nåt om fyrhjulingar igen.Mvh FredrikPs. Kinahojjarna gör inte 100 km/h (det hade lite research visat) Ds.