Finns nog mkt åsikter om det..MINA är att köra som vanligt men varva ej ur länge och absolut inte feg varva heller..kör maskin som du skulle köra i normalfall..byt olja och filter ofta och köp riktig bra olja..
Väcker upp tråden lite..Känns ju lite snart att byta ut oljorna,filter efter 20 drifttimmar, kommer ju snabbt upp i det om man plogar lite då och då här hemma, 320km känns ju betydligt mycket mer än 20hquote]20 timmar / 320km, det som först uppnås.
Väcker upp tråden lite..Fick hem grizzlyn nyligen som förstås är ny, frågade åf lite om hur mycket man kan belasta maskinen från början enligt han så kunde man princip börja ploga direkt med lite sunt förnuft förstås, känns ju lite osäkert med tanke på det man läst i handboken, skulle ni ploga med en ny maskin direkt?Viktigast är väl och kolla oljenivån i motorn innan man startar samt undviker att köra som en tok iof så är den övervarvningsskyddad(justerbart) från fabriken.Känns ju lite snart att byta ut oljorna,filter efter 20 drifttimmar, kommer ju snabbt upp i det om man plogar lite då och då här hemma, 320km känns ju betydligt mycket mer än 20h, åf sa att den kan servas till sommarn, vill ju serva den på yamaha så att dels garantier ska gälla samt underlätta eventuellt byte/försäljning i framtiden.Ni som kör era maskiner på vintern och förvarar den i kallgarage, häller ni i nå booster, k-sprit i tanken för att undvika fukt, isproppar?Tips?