Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Dör efter fullgas repa  (läst 1195 gånger)

Utloggad zupe

Dör efter fullgas repa
« skrivet: 13 juni 2007 kl. 20:23:39 »
Min ltz dör om man kör en fulgasrepa sen släpper gasen, kopplar och rullar.
Man måste pumpa på gasen för att den inte ska dö.
Varför gör den så?

Har dynojet 27,5 och DJ 165 main samt DJ nål på tredje hacket.
Tror kanske jag har för högt lågfart, för den stratar helt utan choke. Chokar man det minsta så dör den. Kan det lösa fullgasproblemet också?
En på jobbet som kör mc sa att den kan vara soppa kranen som ger för lite soppa. Teorier?

Testade även att dreva den med ett 15T fram idag. Gick mycket skönare på vägen, men man saknar ju accet lite. Samt att verkar som den inte orkar varva ur helt på femman. Innan med 14T drev gjorde den 117 nu gör den 120, borde den inte göra typ 125? Men nu kan man marcha i 90 vilket är skönt.
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc Såld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad runken

Dör efter fullgas repa
« Svar #1 skrivet: 13 juni 2007 kl. 22:43:19 »
om ja förstår dig rätt,så ger du maskinen mycke mat :lol:
men hur är de me :?: luft,andnings-väg(system)
med eller utan :?: lock,snorkel
grund tanken=mer mat=mer luft=EFFEKT :lol:
#61 TEAM minhoj.se
-09 KTM 450sx


www.teamminhoj.cybersite.se

Utloggad corba

Dör efter fullgas repa
« Svar #2 skrivet: 14 juni 2007 kl. 09:18:19 »
Också var det bränsleskruven.
Justera den rätt, ligger säkert på 2,5 - 3 varv vilket är mycket.

Om du har möjlighet så gå ner till 25.

165DJ borde betyda att du har ett helsystem samt tagit bort snorkel och lock och ev. bytt ut filtret mot ett fullflödes, annars lär du vara fet ( bränsleblandningen)

Jag tror att ditt problem ligger i de lägre regionerna, då den inte dör på fullgas utan efter att du har släppt gasen, lågfart styr bränslebalndningen upp till 1/4 gaspådrag.
Suzuki LTZ 400 -05

FYM F49-6 ATV 110cc -07

Utloggad Dea

Dör efter fullgas repa
« Svar #3 skrivet: 14 juni 2007 kl. 11:01:18 »
Jag kör med Yoshimura slipon, K&N powerlid, K&N filter och DJ nål på tredje hacket samt DJ 160 (har funderat på att byta till 165).  Har inte fått tag på 27,5 i Finland. Finns det nån ÅF i Stockholm city?

I manualen står det att det orginal ska finnas ett:

Pilot Jet - 22.5
Main Jet - 60
Main Jet - 130

Någon som vet vad 60 munstycket gör? Löns det att byta?
Arctic Cat DVX 400 -06
Yoshimura
Dynojet
K&N
Procom

Utloggad corba

Dör efter fullgas repa
« Svar #4 skrivet: 14 juni 2007 kl. 13:55:54 »
60 munstycket är väl startmunstycket (eng. starter jet) och behöver inte bytas, om det inte är trasigt förstås
Suzuki LTZ 400 -05

FYM F49-6 ATV 110cc -07

Utloggad zupe

Dör efter fullgas repa
« Svar #5 skrivet: 14 juni 2007 kl. 21:13:11 »
Har ett koniskt öppet K&N filter utan lock och snorkel på luftboxen. Samt ett Ett annat grövre ändstycke på dämparen.
Tror inte heller att det är huvud munstycket som är för stort då den inte bludrar något på fullt varv. Ska byta till 25 pilot och testa om det blir bättre.
Ska man byta till 160 huvud också?
Kan ju vara soppa skruven som är för långt utskruvad. Kommer inte i håg vad den står på men tippar på runt 2-2,5 varv.
Vad är optimalt?

Om jag fattat det hela rätt ska man ställa hög tomgång sen vrida ut/in soppa skruven tills det blir högre varv. Tyckte inte jag hörde någon större skillnad när jag kollade senast. Men den dog typ när man hade skruven helt i botten.
Jag har för mig att jag läst detta någonstans.
Går den bäst med 1 varv eller mindre har man för stort huvud munstycke.
Går den bäst vid 3 varv ut har man för litet.

Rätta mig om jag har fel.
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc Såld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad zacka

Dör efter fullgas repa
« Svar #6 skrivet: 14 juni 2007 kl. 21:37:16 »
tror problemet är att du kör med orig system förutom bakändan förståss
jag borrade ett hål rakt igenom mellan väggen i dämparen o då gick den mycket bättre
avgaserna ska ut lika snabbt som de kommer in
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad zupe

Dör efter fullgas repa
« Svar #7 skrivet: 14 juni 2007 kl. 21:42:18 »
Citera
tror problemet är att du kör med orig system förutom bakändan förståss
jag borrade ett hål rakt igenom mellan väggen i dämparen o då gick den mycket bättre
avgaserna ska ut lika snabbt som de kommer in


Funderade på det jag med men är lite rädd för att den ska låta för mycket då.
Ljudet blev mycket dovare och skönare med nya ändstycket på. Hur upplevde du ljudskillnaden efter du borrat ur dämparen? Är det bara en mellanvägg i dämparen? Ser ut att vara flera när man kikar in utan endstycke på.
Hur stort hål ska man göra 25 mm? mer?


Besvarar min egen fråga ang soppaskruven
feul mixture guide

är en sån här jag har på

[/url]
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc Såld, ALDRIG MER RISKOKARE!

 


Online just nu.

192 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
monster, skogsbonne,
Flest online idag: 227. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Nicke86: Ingen som har nån aning om det??!!
    21 februari 2019 kl. 19:34:59
  • goranP: Testar
    20 februari 2019 kl. 22:38:09
  • Nicke86: Någon körning i uppland i vår?
    18 februari 2019 kl. 17:31:20
  • Cummins: Skitiga variatorer som behöver rengörning.
    3 februari 2019 kl. 11:31:08
  • Högdahl: Böjd växelspak?
    2 februari 2019 kl. 20:25:25
  • Matte2019: Någon som har erfarenhet av det?
    2 februari 2019 kl. 15:15:09
  • Matte2019: Polaris Sportsman 800 som blivit mer trögväxlad
    2 februari 2019 kl. 15:14:57
  • Cobra78: Fartbegränsningen på en cfmoto 450 2017, har testat koppla ut de kablar som skall göra så den inte spärrar farten, men utan resultat??
    28 januari 2019 kl. 16:17:56
  • Hydro: Dakar på söndag!
    3 januari 2019 kl. 22:00:12
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme