Dinli har bristfällig kvalitet så är det. Det är bara det att många försöker att försvara sitt inköp genom att neka om bristerna som finns.Det som är bra är motorn för att den är en konstruktion från Polaris.Men ramen, plasten, lagren, backspeglar, blinkers, är bara sopor.Hade min Dinli i 150 mil och började ju bli orolig över vilket slitage och dålig kvalitet det var på grejerna.Så spara ihop mer pengar och köp något ni blir nöjda med direkt istället.Den rådande trenden verkar va att Dinli "ägare" snabbt byter upp sig efter att få ha provat på Dinli.
Nu får du fan ge dig !!!!!!!!!!!!! kan man bli förbannad så blir jag det nu.Dina egna uppfattaningar om hur du har misshandlat din hoj vil vi inte höra.....Och det vet jag inget om....... men kvaliteten är det inget fel på verken med ram eller plast delar om man anv. sin hoj som den ska anv.för fan skriv inte skit i denna tråden oxå !!!!
OM de nu blir en raptor 660 blir den för stor för mej, är ju bara typ 170cm, 60-65kg, man vill ju sitta bekvämt å så. Och nej jag har inte tillgång att pröva någon Förresten hur är de med raptorn, är den en bra bus/leka/hoppa hoj???
att den nästan går på hjulen i 1an tycker jag verkar lite klent?? är de en tung maskin dinli eller?? Prestanda mässigt är de stor skillnad på dessa maskiner? väghållning å sånt? Vilken är mest prisvärd??
Citat från: "pange"Nu får du fan ge dig !!!!!!!!!!!!! kan man bli förbannad så blir jag det nu.Dina egna uppfattaningar om hur du har misshandlat din hoj vil vi inte höra.....Och det vet jag inget om....... men kvaliteten är det inget fel på verken med ram eller plast delar om man anv. sin hoj som den ska anv.för fan skriv inte skit i denna tråden oxå !!!!I vilken annan tråd skall han skriva då? Här är en som rådfrågar inför ett köp och mottez avråder för han var missnöjd. Du hissar Dinli, och är det ok, så är det ok att dissa också. Du skriver att den inte ska brukas på det sätt som han brukat den. Är det inte en ATV då? ALL Terrain vehicle, borde ju betyda att den tål att användas i all sorts terräng eller?FAKTA är att många är jättemissnöjda med sina köp, ångrar dem bittert och får inte ut ens i närheten av vad de gav för dem. Dessutom verkar det svårt att få tag i reservdelar.FAKTA är också att det finns många nöjda ägare också, men frågan kanske är: Har de bara inte rasat ännu? 150-400mil talas det om. Det är ingenting, jämför med en bil eller hoj, om den pajar regelbundet inom 1000mil så är ju konstruktionen katastrof..Mitt tips är att lyssna på båda sidor och välj om du vill riska eller ej. Även om de kanske är bristfälliga så kan ju en beggad vara prisvärd.
Hej måste bara lägga mig i lite Jag säljer och repererar allt i fyrhjulings väg (inte den billigaste skiten)Har kört dom flesta potenta maskiner på marknaden.Min privata maskin är en Dinli DMX 450 05- som är en av 17 första som kom till sverige och den har passerat 1000mil med råge Nu till det roligaste jag är bara 165 lång (kort) å 65kg och tycker inte den är klumpig att hantera Skulle nu Dinlin vara så dålig som vissa påstår skulle jag knappt haft den kvar i dag :wink: När det gäller reservdelar så finns det i stort sätt komplett lager hos importören till skilldnad från vissa andra märken :!: Åter till frågan!660 Vs dinli ? begagnad Vs ny ?Cross Vs väg ?Utan tvekan en Dinli efterssom det är mest vägkörning som gäller!Hadde det varit 90% cross/enduro så hade jag inte rekomenderat någon av dom Lycka till med maskin valet!//Nonne
Och till er andra som bara försöker vara dryga o såga Dinli va f*n gör ni inne på dinli forumet.
Jag är supernöjd med hojen.
Dinli är inte bäst..................men jag är riktigt nöjd...........det är väl det som räknas