Idag har jag provat lite yttligare, och jag kan med säkerhet säga att det endast går pilla i 4 växlar. Manualen säger att det skall vara 5 växlar också. Den frivarvar i ca 1 sek när man försöker peta i nästa växel, och maximal hastighet är typ 80 blås nu (och då varvar den ordenligt...). Inget skrammel eller rassel, utan endast som att den "trillar tillbaka" på 4an igen. Dessutom när man kör, och kommer till rödljus, så är det alltid så att jag måste stanna och sedan "lirka" i 1ans växel. Har bytt motorolja idag och haft på rikligt med kedjespray. Någon pratade om att man kunde inspektera växelföraren.. Hur gör jag det? Eller kan jag justera något annat för att få 5ans växel? Kopplingsstrul? Väldigt tacksam om någon vänlig själ kan hjälpa mig... Alla tips är värdefulla för mig. Är inte rädd för att skruva, men inte särskilt insatt i just ATV's. Behöver ni ha några bilder eller dyl? Isf går jag ut och fotar. Här är sprängskissen för motorn ifall det hjälper. http://www.smcatv.com/images/e-170.pdf
Ja den är ju Femväxlad, så har vi rett ut det. Sitter växelpedalen rätt på axeln eller är det något länkage emellan?