Fattar inte att du tycker att en LTZ 400 är slö... har inte kört raptor 700 men 350 har jag kört å den va som en traktor om man jämnför.. nu tror jag inte att raptor 700 är så extreamt som alla säger... det är ju en gammal motor som ej har vatten kylning enns.dock har den insprutning å det är ju bra... nä en suzuki eller yamaha 450 är nog det optimala...å jämnför inte en cross å en 4 hjuling det är bara halva vikten på crossen...mvh conny anndersson
Citat från: "connyboy"Fattar inte att du tycker att en LTZ 400 är slö... har inte kört raptor 700 men 350 har jag kört å den va som en traktor om man jämnför.. nu tror jag inte att raptor 700 är så extreamt som alla säger... det är ju en gammal motor som ej har vatten kylning enns.dock har den insprutning å det är ju bra... nä en suzuki eller yamaha 450 är nog det optimala...å jämnför inte en cross å en 4 hjuling det är bara halva vikten på crossen...mvh conny annderssonÄr du full?Inte vattenkyld, gammal motor?700 är vattenkyld, till konstruktionen inte många år eftersom den ersatte 660 motorn som satt i maskiner till t.o.m 05. Både på raptorn,grizzlyn och 2hjulingarna.
Tror nog att 700 e den som e vettigast till vägkörningen mm som du beskriver...Min uppfattning iaf... :wink:[/quoteja jag tror de känns som ett bra val me 700 som allroundhoj de fanns inga inne nu för tillfället när ja va å provade 400an så ja måste nog ta å prova den å de värkar va de mässt optimala för mitt behov å min körningvisst den kåstar ju men om ja då ska gå å köpa enLTZ 400 nu som ja nu provat å känner att den motorn absolut va en besvikelse ska ja då slänga på trimm på en sån då e ja ju direkt uppe i va 700an kåstar iallafal snudd på. å skulle de sen va så vid tillfälle då man åkt på700an å känner att man vill ha mer då har man ju ett mycke bätre utgångsläge på 700an att skrämma upp den lite..
Citat från: "Respekt"Tror nog att 700 e den som e vettigast till vägkörningen mm som du beskriver...Min uppfattning iaf... :wink:[/quoteja jag tror de känns som ett bra val me 700 som allroundhoj de fanns inga inne nu för tillfället när ja va å provade 400an så ja måste nog ta å prova den å de värkar va de mässt optimala för mitt behov å min körningvisst den kåstar ju men om ja då ska gå å köpa enLTZ 400 nu som ja nu provat å känner att den motorn absolut va en besvikelse ska ja då slänga på trimm på en sån då e ja ju direkt uppe i va 700an kåstar iallafal snudd på. å skulle de sen va så vid tillfälle då man åkt på700an å känner att man vill ha mer då har man ju ett mycke bätre utgångsläge på 700an att skrämma upp den lite..Kan säga att du inte lär bli besviken på en Raptor 700á, orginal går dom väldigt bra, monterade igår för första gången ett hel kit med box samt filter och avgassystem, och kan bara säga att en maskin som man inte trodde kunde leverera så mycket mer än orginal gjorde det med råge.