Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Kawasaki KFX 700 äntligen här också!  (läst 3171 gånger)

Utloggad Tintin

Kawasaki KFX 700 äntligen här också!
« skrivet: 25 maj 2007 kl. 19:01:18 »
Nu kom äntligen min igår också! Har precis kört in och bytt oljor samt skruvat på stötdämpare, ljuddämpare, styrhöjare, larm, fjäder och kopplingskåpa, nerfbars, grab-bar samt tagit bort Dresel-lås och original-baklampa. Har också fått på ett grafik-kit och ett sadelöverdrag. Återstår att skruva dit fäste för bagagerack, extraljus, dual gasser-handtag, styrdämpare, 17L-tank, GPS-fäste och hastighetsmätare Trailtech Vapor. Vill ni se bilder på allt skruvande så kommer dom upp på min sida på QS inom kort.



http://tinypic.com/view.php?pic=6cxbipk

FX 700 -07
DMC Afterburner quiet
YSS racing stötdämpare
IMS 17L tank
Terrycable Dualgasser
Proarmor Nerfbars
PRM bagagerack
Precision Styrdämpare
Dalton clutch cover mm.
----------------------------
Tintin - you see this name, you think dirty

Utloggad klotsvenne

Kawasaki KFX 700 äntligen här också!
« Svar #1 skrivet: 25 maj 2007 kl. 19:33:47 »
nice... :D
YFZ 450

Utloggad Fyrhjulingpunktse

Kawasaki KFX 700 äntligen här också!
« Svar #2 skrivet: 25 maj 2007 kl. 21:08:59 »
Jäklar vad snyggt dekalkitet blev nu när man inte bara ser sadeln!
Driver Fyrhjuling.se

Utloggad navelludd

Kawasaki KFX 700 äntligen här också!
« Svar #3 skrivet: 25 maj 2007 kl. 21:13:35 »
Den är grön..

Utloggad Moco

Kawasaki KFX 700 äntligen här också!
« Svar #4 skrivet: 25 maj 2007 kl. 21:14:30 »
När jag börjar jobba på Kawasaki ska jag föreslå att man modifierar KFX:en med några smärre justeringar:
Annan stötdämpare
Annan ljuddämpare
Högre styre
Förser med larm
Byter till annan fjäder
Ändrar kopplingskåpa
Drar på nerfbars i original
Fixar en annan grab-bar
Sätter på ett grafik-kit
Ordnar ett nice sadelöverdrag
Sen skruvar vi dit ett fäste för bagagerack + själva racket
Drar dit några extraljus
Ändrar till dual gasser-handtag
Sätter på styrdämpare
Ändrar till 17L-tank
Installerar GPS som orginal
Även hastighetsmätare Trailtech Vapor
Sen kanske även vissa kräsna köpare blir nöjda
 :wink:   :lol:

Skämt å sido, gud vad du meckar  :D
Gött att du fått din maskin. Min kommer om en vecka... längsta veckan i mitt liv... fast nu ska jag ut på Combined Challenge -07, så jag har ju annat att tänka på.
(http://www.mil.se/combinedchallenge/)
FX 700, DMC Afterburner Quiet, K&N Luftfilter
Dyno Jet munstycke 124,128, Nerf bars
Bagagerack, Maxxis gatdäck
----------------------
www.kapten.dk

Utloggad Fyrhjulingpunktse

Kawasaki KFX 700 äntligen här också!
« Svar #5 skrivet: 25 maj 2007 kl. 21:23:34 »
Citera
Skämt å sido, gud vad du meckar

Kan man säga 8O ...verktygen har varit konstant upptagna i 2 dar på verkstan... :wink:
Driver Fyrhjuling.se

Utloggad Tintin

Kawasaki KFX 700 äntligen här också!
« Svar #6 skrivet: 25 maj 2007 kl. 21:27:42 »
Huvet på spiken, Navelludd!

Tackar Anders, visst blev det nice! Var inte så svårt att få dit som tidigare dekaler jag testat med. Nu får vi se hur väl det sitter efter ett par tvättar.

När du gör det så kommer jag vara dig evigt tacksam Moco! Då kan jag ju koncentrera mig på Big Bore kit, clutch tuning stage III, förlängd swingarm, trimkammar, kompressormatning, variatorskydd i rostfritt och allt det där andra man behöver  :lol:  :lol:  :lol: Lycka till på övingen! Om allt går enligt plan så ska du väl ha en del annat att tänka på under veckan i alla fall, och det gör väntan lite lättare.
FX 700 -07
DMC Afterburner quiet
YSS racing stötdämpare
IMS 17L tank
Terrycable Dualgasser
Proarmor Nerfbars
PRM bagagerack
Precision Styrdämpare
Dalton clutch cover mm.
----------------------------
Tintin - you see this name, you think dirty

Utloggad Eatv

Verktyg..
« Svar #7 skrivet: 25 maj 2007 kl. 21:38:38 »
H :lol: är är verktygen upptagen hela tiden..
vad gör ni med era hojjar..

Utloggad Moco

Kawasaki KFX 700 äntligen här också!
« Svar #8 skrivet: 25 maj 2007 kl. 21:39:02 »
Citat från: "Tintin"

När du gör det så kommer jag vara dig evigt tacksam Moco! Då kan jag ju koncentrera mig på Big Bore kit, clutch tuning stage III, förlängd swingarm, trimkammar, kompressormatning, variatorskydd i rostfritt och allt det där andra man behöver  :lol:  :lol:  :lol:

 :D  Misstänkte att det inte fanns nån ände på justeringslustan
Citat från: "Tintin"

Lycka till på övingen! Om allt går enligt plan så ska du väl ha en del annat att tänka på under veckan i alla fall, och det gör väntan lite lättare.

Jodå, jag går in i fält-koman, sen ett-tu-tre vaknar man upp och sitter på en nyköpt KFX och stor-ler  :D
FX 700, DMC Afterburner Quiet, K&N Luftfilter
Dyno Jet munstycke 124,128, Nerf bars
Bagagerack, Maxxis gatdäck
----------------------
www.kapten.dk

Pete

  • Gäst
Pete
Kawasaki KFX 700 äntligen här också!
« Svar #9 skrivet: 25 maj 2007 kl. 22:20:29 »
Jäklar vad snygg den blev med grafikkittet..... grattis till att du äntligen har hoj igen.... :D  :D

Utloggad TAZ™

Kawasaki KFX 700 äntligen här också!
« Svar #10 skrivet: 25 maj 2007 kl. 22:34:18 »
hade inte du redan en kfx700 ?  eller blandar jag ihop dej med någon annan  nu :roll: snyggaste kfx en någonsin är iallafall säkert:!:
Recycling and speed limits are bullshit, They're like someone who quits smoking on his deathbed.

Utloggad barossa450

Kawasaki KFX 700 äntligen här också!
« Svar #11 skrivet: 25 maj 2007 kl. 22:49:58 »
satan vilken maskin :D
grattis och lycka till med monstret :lol:
arossa 250-05 såld
yamaha raptor 660-05 inhandlad!
letar avgassystem...

 


Online just nu.

196 gäster, 4 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
lill_bringis, MSP, Anta1, doggcrap,
Flest online idag: 212. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme