Citat från: "Mekken"Fotbroms + vänster handbroms tar på alla 4 hjulen! Det är det dessutom lag på i Sverige på vägregistrerade fyrhjulingar.. Ni får nog kolla upp era maskiner lite nogrannare grabbar :roll:Det gör inte min!Om jag nitar med vänster bromshandtag så låser jag BAKHJULEN endast, detsamma gäller med fotbromsen! Om jag sätter foten UNDER fotpedalen så kan jag inte ens trycka in vänster handtag.Trycker jag in höger handtag så låser jag fram, men INTE bak.Så min är väl olaglig då :roll:EDIT: Eller så är den feljusterad så den inte tar så mycket fram som den borde (Inte alls i mitt fall) och det kan ju förklara varför bromsbelägg tar slut, det är ju endast en skiva bak, men två fram.EDIT igen: Jag är visserligen helt nöjd med det då som nån ovan skrev, att det är bra att kunna välja fram eller bak i svår terräng.Skulle dock se att den tog fram med vänster och bak med höger.(Linhaiskadad )
Fotbroms + vänster handbroms tar på alla 4 hjulen! Det är det dessutom lag på i Sverige på vägregistrerade fyrhjulingar.. Ni får nog kolla upp era maskiner lite nogrannare grabbar :roll:
4: Kardan lossnade(Vilket inte är ett direkt fel men... irriterande)