Hur/var kan man se om det skall vara en kat i dämparen. Jag har ju bytt min och orginalet råkade åka på skroten. Men den "nya" dämparen låter inte mer bara "bättre". Tänkte om det står i några papper som besiktning har eller om det finns någon stämpel på själva dämparen som säger att det innehåller en kat. Men vad jag läst mig så måste en kat bli varm som attans innan den "funkar" och inte tycker jag an orginal dämparen blev "onatruligt" varm.
Kollade lite på OKQ8's hemsida där står bla. "OKQ8 Bensin 95, 96, 98 MK1.OKQ8 Bensin MK1 uppfyller kraven på bensin av Miljöklass 1 för motorfordon. Miljöklassningen av bensin syftar till att förbättra miljön i Sverige och medför strängare krav på egenskaper som ångtryck, svavelhalt, bensenhalt och aromathalt.Samtliga bensinkvaliteter är till katalysatorfordon eller fordon som inte behöver blyersättnings-medel (smalt munstycke på bensinpumpen).OKQ8 Bensin är utan blyersättningstillsats notera att vissa äldre fordon kan behöva denna tillsats. Det finns att köpa på servicestation. Den 95 oktaniga bensinen har 5 % etanol inblandad i bensinen."