Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Här igen!  (läst 1372 gånger)

Utloggad Henko

Här igen!
« skrivet: 16 maj 2007 kl. 21:38:18 »
Tjena alla Linhai-ägare!

Sålde min Linhai  (vilket jag ångrar varje dag) och nu ska jag köpa nått nytt.

Så billigt som möjligt men ändå komfort, driftsäkerhet och vägregg.
Förslag??
Tackar på förhand

Utloggad Rider

Här igen!
« Svar #1 skrivet: 16 maj 2007 kl. 22:04:39 »
Det har duv redan besvarat om du ångrar att du sålde din LINHAI.
Här kan du annars kolla Linhai vs Goes


http://quadsweden.se/v6/media.aspx?mid=210
----------------------------------------
      Dinli DMX 450 -07 (såld)

Utloggad Blade550

Här igen!
« Svar #2 skrivet: 16 maj 2007 kl. 23:09:21 »
Citera
Så billigt som möjligt men ändå komfort, driftsäkerhet och vägregg.


TGB Blade 425 4x4.....69.900 pengar (tror jag att de kostar fortfarande)

Tillbehör som ingår : Lättmetallfälgar m. Maxxis "Bighorn"däck, Vinch, Lastrack fram och bak, Typgodkänd dragkula.
-Och om jag är nöjd med min.....-Oh JAAAA!!!

Utloggad Spiricom

Här igen!
« Svar #3 skrivet: 17 maj 2007 kl. 00:37:47 »
Farsan hade en Linhai 4X4 för ett tag sedan. Han bytte in sin mot en Goes520 och jag köpte också en Goes520 som första ATV. Jag har åkt väldigt mycket på hans Linhai tidigare, men visst är det skillnad i komfort. Det är ju troligen den delade bakaxeln som gör mycken av känslan. Det är ju dessutom väldigt lätt att ta bort strypningarna på en Goes/CFMoto. Om du inte vill lägga ut 130.000:- på en Can-Am så kan jag starkt rekommendera en Goes/CFMoto.
Can-Am Spyder RS
Can-Am Outlander 650XT SÅLD

Utloggad Spiricom

Här igen!
« Svar #4 skrivet: 17 maj 2007 kl. 00:47:13 »
Jag menar då inte nåt illa med Linhai. Den är en mycket kompetent maskin anser jag. Jag trivdes mycet bra med den.
Det är dock ganska stor skillnad i styrkan i en Goes/CF ostrypt.
Den sliter på ganska rejält i gytjan lär jag säga. Har hittils inte fastnat nånstans trots djup lera. Den enda gången jag behövt använda vinchen var när jag skulle dra upp min Sambo (Veronica ALIAS:Bidroni) men sin Quad ur geggan.
Jag hade rätt jul åt henne faktiskt  :lol:
Can-Am Spyder RS
Can-Am Outlander 650XT SÅLD

Utloggad Haschi

Här igen!
« Svar #5 skrivet: 17 maj 2007 kl. 08:48:07 »
Jag skulle nog titta både en och två ggr på Linhai 520!
OM den nu är på väg att levereras så är den kanske rätt för en gammal Linhaiare som du! Annars så är väl TBG eller CF nästa naturliga steg uppåt om man vill ha en större maskin.
Linhai 300 4x4 -06

Utloggad Henko

Här igen!
« Svar #6 skrivet: 17 maj 2007 kl. 09:57:58 »
Tackar för alla svar.

Lite nyfiken på Linhai 4x4....... Hur funkar dom? Problem?

Utloggad benring

Här igen!
« Svar #7 skrivet: 17 maj 2007 kl. 19:50:42 »
Du skrev:
Citera
Så billigt som möjligt men ändå komfort, driftsäkerhet och vägregg.


Ska du ha komfort ska du köpa en Goes/CF.

Linhai 4x4 är det ju inga problem med, förutom att den saknar komfort.

Jag var extremt nöjd med min Linhai (2x4) och är mer än extremt nöjd med min CF som jag betalar 995:- i mån för om man ska snacka om finans, tidsmässigt skiter jag i hur det blir, lever här och nu och då är 995:- i mån ingen kostnad, ens på sikt :)

Att pendla med en CF är inga som helst problem, den blåser om en Linhai på halv gas så den är långt från lika "plågad" på större vägar.

 


Online just nu.

193 gäster, 5 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
lill_bringis, MSP, Torbjörnen, Jupiter, doggcrap,
Flest online idag: 203. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme