I Avesta,vid gocartbanan (åsbo/dalahästen) finns det en suveränt rolig o snabb quad slinga man kan köra. Man åker på åsen från hästen mot Nordanö,det är ganska många slingor runt uppe där.
Mellan Avesta o Hedemora finns ju gamla vägen mot Bengtsbo (där jag bor) och Nyhyttan,där borde man ju kunna hitta en o annan avstickare för att slippa rulla på gatan för dom som inte kan/vill.
Från Avesta mot Fors/Garpenberg finns det ju rätt många mindre grusvägar + att jag tror det finns lite skoterleder åt det hållet. Mellan Garpenberg o Hedemora borde det ju oxå finnas ställen att åka på oxå.
En sån vända borde ju kunna ge en 7-8 mil iaf.
Nu äre dax att vi Avesta bor bjuder hit Säter/Hda med omnejd,nåt borde ju finnas som passar oss alla?
För min del uteblev ju dagens inbjudan från Säter boysen som verkade vara en trevlig dag.
Ni som kör oreggat i Avesta,vart brukar ni köra? Vet ni inga bra ställen att ta sig fram på,även för quaddar o mer gat byggda cyklar?
Vi kanske skulle ta o träffas nån gång,tex mötas upp o ta en kaffe vid hästen så vi kan planera lite för sommaren. Vi är ju rätt så många hjulingar i Avesta nu, i mitt gäng är vi ca 8-9st som brukar köra runt på byn.
//Janne