Hmm...Har du lyssnat med den du köpte den av? Jag hade varit helt rabiat om jag nyss köpt en maskin som sen inte startar och sen inte ens går att rulla med kopplingen intryckt.Du har inte handbromsen i?Den skall gå att rulla med koppling intryckt eller i neutralläge.Går den att starta med hjälp av startgas?Går den att rulla igång? (när du fått ordning med rullande med koppling)
Att kopplingen inte släpper riktigt när motorn är kall är inget att oroa sig för. det har att göra med att oljefilmen som ligger mellan lamellerna är kall och förhållandevis trögflytande när du inte har arbetstemp på motorn. det är bara låta den går på tomgång ett tag innan du ger dig av. Det ska man för övrigt alltid göra.Har du ingen batteriladdare? Koppla in den isf och har du ingen så åk på jula och handla en. Köp en c-tek med underhållsladdning.luftskruven kan du skruva i botten, sen skruvar du ut den ungefär 2 varv, där ska den gå. sen kan du ju justera och se om du märker nån skillnad.
CTEK-laddare är bäst Har en själv som aldrig sviker oavsett om det är hjulingen eller bilen som behöver laddas.
eller så skafar du en sån pappa som jag har :wink: så fort något krånglar o verkligen inte vill fungera så är de bara be pappa o de fungerar direkt för han