Japp, nu är den hemma men vill inte gå..... 8O Funkade skitfint innan den åkte släp i 32 mil....nu dör den vid gaspådrag. (Lite soppa i tanken och jag tror det kan vara skräp...eftersom den stått still ganska länge.46" pröjsade jag för den. Tycker jag var ok, med tanke på skicket och att den bara gått 100mil. Tror att den är strypt men gick förvänansvärt bra ändå ! Lite rost på ramen, A-armarna och svingen.....efter ETT år ! Samma som LTZ:an....skumt. Annars kanonskick ! Imorrn ska jag kolla igenom vad som är gjort på den. Allt ser ut att vara orginal, men framlampan (Yamaha-ögat) är bortplockat....ser grym ut med lysena tända !!! :twisted: Undrar vad pappa polis säger... :?: Återkommer med utvärdering efter ett par åkturer ! :roll:
Du fick ju lite tillbehör oxå
Gratulerar till en fin maskin spectorbas! Jag har oxå en 350:a som med zackas o Kjelles hjälp tog bort PINNEN son spärrade gasen bakom backväxelarmen som tas bort innanför höljet med 3 skruvar, samtidigt tog vi bort insatsen i avgasröret baktill ,ena skruven var väl special som vi kämpade med tång att skruva upp ,men den lät för mycket o jag såg inte så mycket skillnad i effekten (jag kan ha fel), men jag ville ha mera vrid i den o då lämnade jag den hos ATV-Racing i Eskilstuna för ett par dagar sen... bytte dämparen till en Yoshimura TRC ,K&N filter med extra luftintag ,och Dynojets munstycke , spacers fram o bak ... Den blev grym mycket mera kraft i den (munstycken ska dock bytas , väntar på att de ska få den så åker jag dit o byter den ) .Det kostade ca 11500 ,inte billigt men det var värt det. Ska bara tillägga att det finns ingen annan strypning annars i de som kommer från Yamaha .
Förresten Spectorbass , du behöver inte ta bort ljuddämparlocket (silver) , det räcker att ta loss skruven nertill som håller insatsen, det är en liten skruv som sitter under pipan som sticker ut , ta loss den o ta ut insatsen så kommer det att låta grymt ... Lycka till !
den borde lossa med en 8mm-nyckel , annars har du problem ... :x
Om du låter skruven vara av när du startar den så ska du se att den ramlar ut självmant!